مراسم بین المللی چهلمین روز شهادت آیت الله نمر

مراسم بین المللی چهلمین روز شهادت آیت الله نمر
پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 - 13:02

مراسم چهلمین روز شهادت عالم بزرگ عربستانی آیت الله شیخ نمر باقر النمر، در چند کشور مختلف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مراسم چهلمین روز شهادت آیت الله نمر در تهران با حضور گسترده شخصیت های دینی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد و شرکت کنندگان خواستار افشای جنایات آل سعود و نقض حقوق بشر از سوی آن شدند.
شرکت کنندگان این مراسم که از شخصیت های دینی و عربی کشورهای مختلف بودند، جنایت اعدام آیت الله نمر باقر النمر را به شدت محکوم و تأکید کردند که دلیل این اقدام، تنفر وهابی ها نسبت به پیروان اهل بیت (علیهم السلام) است.
واکنش ها به جنایت آل سعود و اعدام عالم بزرگ آیت الله نمر باقر النمر همچنان ادامه دارد. در همین زمینه کمیته های فعالیت های اجتماعی و دینی در منطقه شرق عربستان خواستار شرکت گسترده در راهپیمایی یکپارچه به مناسبت چهلمین روز شهادت این عالم بزرگوار در شهر قطیف شدند.
مردم شهر القدیح در استان قطیف نیز با برگزاری تحصنی در میدان مرکزی این شهر، با سر دادن شعارهایی در محکومیت جنایات آل سعود، خواستار پایان نقض گسترده حقوق بشر در عربستان شدند.

شرکت کنندگان در این تحصن، همچنین اعدام عالم شهید عربستانی آیت الله نمر باقر النمر را ناعادلانه عنوان و تأکید کردند که شیخ نمر هیچ جرمی مرتکب نشده و هرگز علیه دولت دست به سلاح نبرده بود.
مردم القدیح همچنین آمادگی خودشان را برای حضور در تظاهرات گسترده شهر القطیف اعلام کردند.

شهرهای مختلف بحرین نیز صحنه برگزاری مراسم ها و فعالیتهای مختلفی در بزرگداشت شهید آیت الله نمر بود.
216 ـ 211 ـ 8

پربیننده ترین خبرها