اتحادیه اروپا در دمشق مرکز امدادرسانی ایجاد می کند

اتحادیه اروپا در دمشق مرکز امدادرسانی ایجاد می کند
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 13:16

العالم - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایجاد مرکز اروپایی با وظیفه امدادرسانی در شهر دمشق پایتخت سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فدریکا موگرینی در گفت و گو با روزنامه "السفیر" چاپ بیروت درباره تنش آفرینی ترکیه و تهدیدهای عربستان گفت، در روزهای اخیر جلساتی با حضور ترکیه داشتیم که تصمیم گرفتیم اقدام هایی عملی برای رفع تنش و توقف فعالیت های خصمانه انجام دهیم و الگوهای مناسب را در این زمینه بررسی کردیم.  

این اظهارات درشرایطی مطرح می شود که نیروی هوایی ترکیه و عربستان دوشنبه رزمایشی پنج روزه را در خاک ترکیه آغاز کردند که 6 جنگندۀ اف-15 عربستان در آن شرکت دارند. رزمایش مشترک آنکارا و ریاض، درآستانه   رزمایش دیگری در عربستان برگزار شد که رسانه های سعودی ، آن را بزرگ ترین تمرین نظامی خوانده اند. رزمایش "رعدِ شمال" با حضور 20 کشور عربی و اسلامی قرار است هفتم اسفند ماه نزدیکی پایگاه نظامی "ملک فهد" در منطقۀ حفر الباطن در شمال عربستان سعودی و نزدیک مرزهای عراق برگزارشود.

در این رزمایش، نیروی هوایی، پدافند هوایی، توپخانه، نیروی زرهی، نیروی پیاده نظام مکانیزه، نیروی دریایی و همچنین نیروهای ویژه شرکت خواهند داشت.

موگرینی بیان کرد که این مساله مرهون هماهنگی نظامی مسکو و واشنگتن به ویژه تماس "باراک اوباما" و "ولادیمیر پوتین" روسای جمهوری آمریکا و روسیه به منظورتوافق درباره توقف اقدام های خصمانه است. 

وی همچنین اعلام کرد: اتحادیه اروپا در ماه های گذشته با نظام سوریه برای ایجاد مرکز اروپایی جدید در دمشق برای ارسال کمک های انسان دوستانه همکاری داشته که در هفته های آینده راه اندازی خواهد شد.

موگرینی درباره علت افتتاح این مرکز و ماهیت مقدمات آن گفت، ایجاد این مرکز در این دوره برای رسیدن به مناطق صعب العبور مفید است چون نهادهای اروپایی از "غازی عنتاب" در جنوب شرق ترکیه فعالیت دارند، البته چنین اقدامی بدون موافقت نظام سوریه امکان پذیر نبود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود، اروپایی ها می کوشند از طریق فعالیت های انسان دوستانه نقشی سیاسی در روند صلح ایفا نمایند، هدف ما گشودن کانال های ارسال کمک های انسان دوستانه برای حفظ جان مردم و ایجاد زمینه بهتر برای گفت وگوی سیاسی است.

206-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها