مخالفت اردنی‌ها با اعزام نیرو به سوریه

مخالفت اردنی‌ها با اعزام نیرو به سوریه
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 17:18

العالم - ده‌ها فعال سیاسی اردن با برپایی تحصن مخالفت خود را با اعزام ارتش این کشور برای شرکت در هر نوع عملیات رزمی در سوریه اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، متحصنین در شهر "الکرک" واقع در غرب اردن با ارسال طوماری برای مقامات اردنی با هر گونه اقدام در خصوص اعزام نیروهای اردنی به سوریه مخالفت کردند. 
پایگاه اینترنتی "رای الیوم" در این باره گزارش داد: در عین حال نیروهای اردنی در رزمایش نظامی بزرگی که در منطقه "حفر الباطن" عربستان انجام خواهد شد، شرکت خواهند کرد.
از سوی دیگر، فعالان اردنی هوادار نظام سوریه در "امان" نیز برای برپایی فعالیت هایی به منظور ابراز مخالفت با شرکت نظامیان اردنی در هرگونه عملیات نظامی در سوریه تلاش می کنند.   
مرز اردن - سوریه از یک هفته قبل همزمان با حضور نیروهای ارتش سوریه در عمق استان "درعا" واقع در جنوب سوریه، شاهد فعالیت های غیرعادی است.
فعالان فرهنگی هوادار دولت سوریه نیز با تهیه و امضای طومار، بر حق مسلم حکومت دمشق در تامین امنیت مرزهایش در شمال با ترکیه و جنوب با اردن تاکید کرده و نسبت به ادامه حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی برخی کشورها از تروریست های خارجی حاضر در سوریه هشدار دادند.
در این طومار همچنین نسبت به مشارکت نیروهای نظامی اردن در جنگ سوریه هشدار داده شده است.
از سوی دیگر منابع دولتی اردن، دخالت امان در عملیات جنگی در سوریه را بعید دانسته اند.  
آل سعود که از 11 ماه پیش درگیر تجاوز به یمن است و تاکنون نتوانسته غیر از ویرانی این کشور و کشتار مردم آن به نتیجه ملموسی دست یابد، اخیرا ادعا کرده که درصدد اعزام 150 هزار نیروی نظامی به سوریه برای مقابله نظامی با داعش است؛ مقامات سعودی ادعا کرده اند که مزدورانی از کشورهای مختلف از جمله سودان، اردن و شمار دیگری از کشورهای عربی - آفریقایی در این طرح شرکت خواهند کرد؛ ادعایی که با توجه به درگیر بودن رژیم سعودی در جنگ یمن، تحقق آن بسیار بعید به نظر می رسد.

206-201-7 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها