حمله مجدد ترکیه به شمال سوریه

حمله مجدد ترکیه به شمال سوریه
جمعه 30 بهمن 1394 - 08:45

ترکیه بار دیگر مناطق حومۀ شهر عفرین در شمال شهر حلب را گلوله باران کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "روسیا الیوم"، حمله توپخانه ای ترکیه به اطراف شهر عفرین باعث کشته و زخمی شدن چند شهروند شده است . 
منبعی امنیتی در ترکیه اخیراً اعلام کرد که ارتش این کشور دیروز پنجشنبه مواضع کمیته های دفاع مردمی کُرد سوریه را گلوله باران کرده است .
این منبع امنیتی که خواستار فاش نشدن نامش شد ، در مصاحبه با رویترز گفت : ترکیه مواضع کمیته های دفاع مردمی کُرد را در واکنش به تیراندازی از خاک سوریه به سوی خاک خود گلوله باران کرده است .
ترکیه در چند روز گذشته مواضع کُردهای شمال سوریه را گلوله باران کرد و اعلام می کند که حملات توپخانه ای واکنشی طبیعی به پیشروی کُردها به سوی مرزهایش است.

نیروهای دفاعی کرد سوریه طی هفته های اخیر خسارتهای سنگینی را به گروه های تروریستی و به ویژه داعش وارد کرده اند.
احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که انفجار خودروی بمب گذاری شده در آنکارا در روز چهارشنبه گذاشته که 28 کشته برجای گذشته ، کار حزب کارگران کردستان ( پ ک ک ) و کمیته های دفاع مردمی کُرد سوریه بود . پ ک ک اتهامات ترکیه را رد کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد که حزب اتحادیه دمکراتیک کُرد – شاخه سیاسی کمیته های دفاع مردمی کُرد سوریه - در انفجار تروریستی آنکارا دست دارد، ولی این حزب چنین اتهامی را رد می کند .

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها