شایعه صهیونیست ها درباره خبرنگار اعتصابی

شایعه صهیونیست ها درباره خبرنگار اعتصابی
يکشنبه 2 اسفند 1394 - 09:53

العالم - همسر خبرنگار زندانی فلسطینی ، خبرانتقال محمد القیق به بیمارستانی فلسطینی در شهر قدس اشغالی برای درمان را تکذیب کرد و این خبر را ساخته صهیونیست ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیحاء شلش " همسر محمد القیق در کنفرانس مطبوعاتی گفت: سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی شایعات بدون پایه و نادرست را برای پایان دادن به فعالیتهای همبستگی با محمد رواج میدهد.

وی با درخواست بی توجهی به شایعات و ادامه حمایت از همسرش افزود: پیشنهاد انتقال محمد به بیمارستان که با مخالفت شدید همسرش مواجه شده ، دارای مشکلاتی است.

وی یادآور شد محمد القیق خواهان سقف زمانی برای پایان بازداشت اداری خود است و اینکه در این مدت در یک بیمارستان فلسطینی درمان شود.

 

وی افزود: اشغالگران صهیونیستی با تعیین سقف پایانی برای بازداشت اداری مخالف هستند که این مساله موجب نگرانی محمد از احتمال تمدید بازداشت خود پس از اتمام درمانش شده و با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

هیات رسیدگی به امور اسرا و آزادگان روز شنبه پیش بینی کرد طی 24 ساعت با دادستانی نظامی اسرائیل به توافق برسند تا بازداشت اداری محمد القیق تمدید نشود.

این هیات در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این توافق مبتنی بر آزادی القیق و تکمیل درمان وی در بیمارستان المقاصد در قدس اشغالی است.

شهروندان اردنی نیز جشنواره ای با حضور صدها سیاستمدار و احزاب مختلف  برای همبستگی با محمد القیق برگزار کردند که از 89 روز پیش در اعتراض به ادامه بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده است.

شایان ذکر است القیق از اهالی شهر دورا در الخلیل که از روز اول بازداشتش دست به اعتصاب غذا زد، تاکید کرده است که تا آزادی کامل به آن ادامه می دهد.

گفتنی است وی  هیچ نوع داروی تقویتی دریافت نکرده و فقط آب می نوشد.

القیق متولد 21 آوریل 1982  از فعالان اسلام گرا دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته پژوهش های عربی معاصر از دانشگاه "بیرزیت" و رئیس شورای دانشجویان آن دانشگاه درسالهای 2006 و 2007 بوده است.

وی قبل از دستگیری در خانه اش در شهر "رام الله" در روز اواخر سال  2015 خبرنگار شبکه تلویزیونی ماهواره ای "المجد" بود.

217-9 

پربیننده ترین خبرها