گامهای محکم السیسی برای تقویت روابط با اسرائیل

گامهای محکم السیسی برای تقویت روابط با اسرائیل
يکشنبه 9 اسفند 1394 - 14:39

العالم - استقرار سفیر جدید رژیم مصر در سرزمین های اشغالی و فعالیت های پنهان و آشکار مقام های قاهره ، گامهای دولت عبدالفتاح السیسی برای تقویت روابط با رژیم صهیونیستی را بیش از پیش تقویت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رویون ریولین" رئیس رژیم اسرائیل در مراسمی رسمی، استوارنامه حازم خیرت سفیر جدید مصر در تل آویو را - پس از سه سال که سفیر مصردر تل آویو حضور نداشت- تحویل گرفت. در این مراسم همسر سفیر و کنسول مصر نیز حضور داشتند.

به نوشته تارنمای صهیونیستی "المصدر" ، ریولین به سفیر جدید مصر گفت: "این مناسبت ویژه ای برای من است. از اینجا پیام دوستی به رئیس جمهوری و همه مردم مصر می فرستم. مصر مادر دنیاست و نقش بسیار مهمی در منطقه دارد".

او افزود: "ما در منطقه متنوعی زندگی می کنیم. راه زندگی در صلح و ثبات را یافته ایم و این پیامی برای منطقه و همه دنیاست. من جنگ و صلح مصر را دیده ام".

ریولین تصریح کرد: "صلح با مصر توافقی بین المللی و در راس اولویتهای ماست. درخصوص هر چیزی توافق نداریم اما به یکدیگر احترام می گذاریم و به همین اعتبار، می توانیم آینده مشترکی بسازیم ".

سفیر جدید مصر نیز در این مراسم از رئیس رژیم اسرائیل به خاطر استقبال گرم تشکر کرد و گفت: "امیدواریم بتوانیم به مسئولیت خود در قبال ساکنان منطقه عمل کنیم و عدل، امید مساوات و شکوفایی را به ارمغان بیاوریم ".

ریولین نیز برای سفیر جدید مصر "آرزوی موفقیت کرد و گفت: "امیدوارم تو و خانواده ات احساس کنید که در خانه خود هستید".

تارنمای المصدر همچنین گزارش کرد که "حاییم کورن" سفیر تل آویو در قاهره طی دو روز گذشته به ستاره بزرگی تبدیل شده است؛ زیرا وی در منطقه الدقهلیه میهمان توفیق عکاشه عضو مجلس مصر بود و پیش از آن نیز با دو خبرنگار مصری در مقرش دیدار کرد و به سئوالات آنان پاسخ داده است".

به نوشته المصدر این دو ملاقات آشکارا و علنی برگزار شد و به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت.

برپایه این گزارش، صفحه فیسبوکی "اسرائیل در مصر" نیز که برای تقویت روابط بین رژیم اسرائیل و مصر تبلیغ می کند، خبر دیدار سه ساعته سفیر این رژیم با توفیق عکاشه و صرف شام آنها با یکدیگر را منتشر کرد.

این صفحه  دیدار مذکور را موفقیت آمیز توصیف کرد و از توافق دو طرف برادامه همکاری با یکدیگر خبر داد.

رسانه های مصر نیز به توضیحات منسوب به عکاشه درباره این دیدار اشاره و اعلام کردند که وی از تل آویو خواسته است در حل مشکلات سد النهضه و حمایت از اقتصاد مصر سهیم شود و پاسخ سفیر نیز بر اساس گفته های عکاشه، حاکی از موافقت برای حمایت و کمک بوده است.

برخی ناظران رژیم اسرائیل گفتند: این دیدار بی سابقه بود؛ زیرا سیاستمداران مصری از بیم متهم شدن به عادی سازی روابط، از انجام دیدارهای آشکار با نمایندگان اسرائیلی خودداری می کنند و  این دیدار بیانگر تمایل مسئولان مصری برای نزدیک شدن به اسرائیل است.

سفیر رژیم اسرائیل در مقر خود در قاهره همچنین دیداری با خبرنگاران مصری که اسامی آنان اعلام نشد، داشت و به سئوالات آنان پاسخ داد.

"سفیر رژیم اسرائیل در قاهره : همکاری اسرائیل با مصر با توجه به منافع مشترک قاهره و تل آویو و همه جهان عرب مانند عربستان، اردن و کشورهای عرب خلیج فارس، به خوبی ادامه دارد"

صفحه فیسبوکی "اسرائیل در مصر" متن این دیدار را منتشر کرد و نوشت: کورن درباره عبدالفتاح السیسی به خبرنگاران مصری گفت که وی رئیس جمهوری انعطاف پذیر است و به دنبال برقراری ثبات به طور کلی در منطقه و بویژه مصراست.

کورن افزود: همکاری اسرائیل با مصر با توجه به منافع مشترک قاهره و تل آویو و همه جهان عرب مانند عربستان، اردن و کشورهای عرب خلیج فارس، به خوبی ادامه دارد.

او درباره عادی سازی روابط مصر و رژیم اسرائیل نیز گفت: از 36 سال پیش بین مصر و اسرائیل صلح برقرار بوده است و می توانیم ثابت کنیم که دو همسایه خوب هستیم.

کورن افزود: بررسی توافق کمپ دیوید ( که از سوی دولت مصر و رژیم اسرائیل در 17 سپتامبر 1978 میلادی امضا شد) مهم است. زمان تغییر یافته و رهبران نیز باید بدانند برای همسویی با دوره جدید باید خود را تغییر دهند.

217-6-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها