685 میلیارد دلار هزینه جنگ در سوریه

685 میلیارد دلار هزینه جنگ در سوریه
چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 15:05

پایگاه خبری سی بی اس نیوز استرالیا هزینه جنگ سوریه را حدود 685 میلیارد دلار برآورد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این پایگاه استرالیایی خاطرنشان کرد، در صورت توقف جنگ در سال جاری، حدود 922 میلیارد دلار استرالیا معادل حدود 685 میلیارد دلار آمریکا هزینه اقتصادی جنگ سوریه از جمله رفع نیازهای بشری در این کشور خواهد بود یعنی 140 برابر بیشتر از ارزیابی سازمان ملل متحد و کشورهای ارایه کننده کمک به سوریه.

"دیوید کامرون " نخست وزیر انگلستان در همین راستا گفته است: کشورهای کمک کننده توانستند فوریه گذشته در کنفرانس لندن بیش از 10 میلیارد دلار برای کمک به پناهندگان سوری جمع آوری کنند که پناهندگان 6 میلیارد را امسال و 5 میلیارد را تا سال 2020 دریافت می کنند.

1.3 تریلیون دلار هزینه اقتصادی جنگ سوریه تا 2020

این گزارش، هزینه اقتصادی جنگ را تا 11.3 تریلیون دلارآمریکا درصورت ادامه آن تا سال 2020 برآورد کرد.

برآوردهای بانک بین المللی در ماه فوریه نیز حاکی است هزینه جنگ سوریه به 35 میلیارد دلار رسیده که شامل ضررهای اقتصادی است که به سوریه و پنج کشور مجاور یعنی عراق، مصر، لبنان، اردن و ترکیه وارد آمده و دارای سطوح مختلفی است.

کاهش 45 درصدی سرانه تولید داخلی

این گزارش علاوه بر تاثیرپذیری کشورهای مجاور به ویژه لبنان از جنگ سوریه، همچنین به کاهش 45 درصدی سرانه تولید داخلی به نسبت زمان قبل از جنگ اشاره کرد. سرانه تولید داخلی لبنان نیز که باید به 35 درصد می رسید تحت تاثیر جنگ سوریه کاهش یافت.

گزارش بانک بین المللی نیز حاکی است کشورهای همسایه سوریه فشار سنگینی را بر بودجه خود تحمل می کنند و اقتصادشان با دشواریهایی روبروست به طوری که هزینه سالیانه پناهندگان در لبنان فقط 2میلیارد و 500 میلیون دلار است.

کاهش متوسط سن امید به زندگی

این گزارش حاکی است، متوسط سن امید به زندگی در سوریه 15 سال کاهش یافته و به 55 سال و 4 ماه یعنی کمتر از متوسط عمر در جنوب سودان یعنی 56 سال رسیده است.
در بخش آموزش نیز به طور غیر مستقیم در کل 24.5 سال تحصیلی به آن خسارت وارد شده یعنی 5 میلیون دانش آموز هر کدام  تقریبا 5 سال تحصیلی آسیب دیدند.

مرکز مشاوره فرونتیر اکونومیک با هزینه سازمان چشم انداز جهانی گزارشی منتشر کرد تا هزینه اقتصادی جنگ سوریه و میزان تاثیر آن برمنطقه درگیری را مشخص کند.

چشم انداز جهانی هم چنین بر ضرورت تلاش فوری برای رفع نیازهای ضروری و آغاز برنامه ریزی برای بازسازی اشاره و تاکید کرد که با وجود خسارتهای اقتصادی زیادی، اما تلفات انسانی به ویژه در میان کودکان غیر قابل تصور است.

کشته شدن 470 هزار نفر شامل 11 هزار کودک سوری

در جنگ سوریه حدود 470 هزار نفر کشته شده اند که بیش از 11 هزار کودک را نیز شامل می شود و حدود 13 میلیون و 500 هزار نفر ازجمله 5 میلیون کودک نیز به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند.

حدود 4 میلیون و 700 هزار سوری نیز به کشورهای همسایه مانند ترکیه، لبنان و اردن پناهنده شده اند و شمار مهاجران سوری به اروپا نیز یک میلیون و 200 هزار نفر بوده است.

217 ـ 211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها