اتحادیه عرب: حزب الله "سازمان تروریستی" است!

اتحادیه عرب: حزب الله
جمعه 21 اسفند 1394 - 20:53

وزرای امورخارجه کشورهای اتحادیه عرب به غیر از عراق، لبنان و الجزایر، حزب الله را سازمان تروریستی خواندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به رغم مخالفت لبنان و عراق و الجزایر، شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب روز جمعه با صدور مصوبه‌ای حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی توصیف کرد.

* وزیر امورخارجه عراق: کسانیکه حزب الله را به تروریسم متهم می کنند خودشان تروریست هستند

"ابراهیم جعفری" امروز در سخنانی در اجلاس اتحادیه عرب در قاهره گفت: بسیج مردمی و حزب الله از کرامت اعراب پاسداری کردند، و کسانی که آنان را به تروریسم متهم می کنند خودشان تروریست هستند.
شبکه سومریه نیوز به نقل از یک منبع مسؤول در وزارت امورخارجه عراق اعلام کرد: پس از سخنان دکتر ابراهیم جعفری و اعلام مخالفت وی با تعرض دیگران به بسیج مردمی و دیگر گروه‌های مقاومت، هیئت سعودی از محل اجلاس خارج شد.
جعفری همچنین پس از این اجلاس در قاهره به خبرنگاران تأکید کرد: امروز با صراحت کامل و در حد کافی اعلام کردم که ما حزب الله را جنبش مقاومت می‌دانیم.
ابراهیم جعفری اظهار داشت: ما قاطعانه با توصیف بسیج مردمی و حزب الله به عنوان سازمانهای تروریستی مخالفیم. این اقدام فقط تعدی به بسیج مردمی عراق نیست، بلکه تعدی به مفهوم مقاومت است که همه کشورها و انقلابهای دنیا از آن الگو گرفته اند.

حدود یک هفته قبل نیز اعضای شورای همکاری خلیج فارس در اقدامی خصمانه، حزب الله را یک "سازمان تروریستی" خواندند. اما یک روز پس از آن ماجرا، الجزایر و تونس مخالفت خود را با تصمیم این شورا اعلام کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها