یک مقام سوری:

تروریست های داعش زن را کالا می دانند

تروریست های داعش زن را کالا می دانند
دوشنبه 24 اسفند 1394 - 22:53

العالم - گروه تروریستی "داعش" زن را نوعی کالا می داند، این سخنی است که "حسین نوفل" رییس پزشکی قانونی سوریه به روزنامه "الوطن" چاپ دمشق گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوفل می گوید، درصد اشتغال زنان در سوریه به میزان زیادی افزایش یافته که به خاطر نداشتن نان آوراست، همچنین تعداد مردان کاهش یافته و تعداد زنان بیشتر شده است که به همین دلیل زنان سوری مجبور به کار حتی مشاغل سخت هستند.
وی می افزاید، بسیاری از زنان سوری در جست و جوی مشاغلی هستند که اصلا آمادگی اش را ندارند، این خطری عظیم برای کرامت زن است چون افراد فاسد از نیاز چنین زنانی برای سوء استفاده جنسی یا غیره از آنان بهره برداری می کنند.    
نوفل نسبت به ترک تحصیل بسیاری از دختران در مناطق تحت سیطره تروریست ها به ویژه داعش هشدار داد و گفت: بسیاری از دختران این مناطق دانشجو هستند که جنگ باعث شد تا فرصت ادامه تحصیل را از دست بدهند. 
به گفته رییس پزشکی قانونی سوریه، داعش زن را کالایی برای ارضاء تمایلات جنسی مرد می داند و آن را از تمام حقوقش مانند تحصیل محروم می کند که این مساله باعث بی سواد ماندن نسلی از دختران کم سن و سال خواهد شد.   
وی ادامه داد: یونیسف به زودی برنامه آموزش فشرده کودکان به ویژه دختران سوری را که در سال های گذشته از تحصیل محروم بودند، در حومه "حلب" آغاز خواهد کرد.

 **اختلال در جامعه
"محمود المعراوی" قاضی شرع دمشق نیز در این باره گفت: بحران سوریه باعث ایجاد اختلال در جامعه و خانواده شده و بسیاری از زنان برای امرار معاش در کافه ها و اماکنی فعالیت می کنند که شایسته آنان نیستند، اما شرایط فعلی باعث شده کار کردن در این اماکن که در گذشته برای زنان سوری غیرطبیعی بود، دیگر طبیعی جلوه کند.
به گفته المعراوی، جنگ سوریه عزم زن سوری را به اثبات رساند به ویژه زنانی که در مناطق تحت سلطه گروه های تروریستی مانند "داعش" و "جبهه النصره" زندگی می کنند و بسیاری از آنان به رغم تهدید این دو گروه تروریستی درباره ادامه تحصیل یا کار به تحصیل علم ادامه دادند.

206-201-9
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها