"خروج نیروی هوایی روسیه از سوریه بی‌معناست"

جمعه 6 فروردين 1395 - 23:45

معاون وزیر امور خارجه روسیه از گروه های داعش و جبهه النصره به عنوان دو هدف اصلی و "مشروع" برای اجرای عملیات روسیه در سوریه نام برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری "نووستی" گفت: موضوع خروج کامل نیروی هوایی روسیه از سوریه به هیچ وجه مطرح نیست.

وی افزود: بارها گفته ایم که نیروهای ما در سوریه به ماموریت مبارزه با تروریسم مشغولند و گروه های داعش و جبهه النصره  دو هدف "مشروع" عملیات ما در سوریه هستند.

این دیپلمات روسی افزود: این موضع روسیه هیچ اعتراضی را از جانب آمریکا به دنبال ندارد و صحبت از عقب نشینی همه نیروهای ما از سوریه اصلاً مطرح نیست.

وی تصریح کرد: روسیه امکانات خود را در سوریه کاهش داده و نیروهای خود را دراین کشور ساماندهی کرده، اما کارشناسان نظامی برنامه های آتی را تنظیم و مشخص خواهند کرد.

ریابکوف با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه در تماس های روسیه و آمریکا درخصوص حل و فصل بحران سوریه گفت: تلاش های هماهنگ شده و یکپارچه ای برای ثبات بخشیدن به آتش بس صورت گرفته است.

این دیپلمات روسی درباره سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو در روز چهارشنبه گفت: کری همواره افکار و طرح هایی را به همراه خود دارد و ما درباره آن ها با هم بحث و تبادل نظر کردیم و مسکو نیز نظرات خاص خود را دارد، گام های قابل ملاحظه برای حرکت به جلو وجود دارد، ولی این سفر هیچ تغییر اصلی برای گشایش درموضوع بحران سوریه و نیز اوکراین ایجاد نکرد.

درهمین حال، ميخائيل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که اوایل آوریل سفری به خاورمیانه از جمله کشورهای قطر، کویت و مصر خواهد داشت.

وی با اشاره به تماس تلفنی نمایندگانی از مخالفان سوری با او تاکید کرد که روسیه آماده میزبانی نمایندگانی از مخالفان سوری در مسکو است.

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها