نابودی تمدن یمن توسط آل سعود

دوشنبه 9 فروردين 1395 - 21:50

صنعا(العالم) – پس از گذشت یک سال از حمله آل سعود به یمن، خسارات عظیمی به آثار باستانی و ابنیه تاریخی این کشور وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم عربستان در یک سال گذشته کوشید با انهدام آثار باستانی و شهرهای تاریخی یمن تمدن آن را محو کند.

به این ترتیب طی یک سال گذشته ، قلعه های تاریخی"عطان" و " نقم" در صنعا، "القفله" در "صعده" و سد "مأرب" که تاریخ آن به دوره قبل از میلاد باز می گردد، قلعه "النعمان" در "حجه" و موزه منطقه "ذمار" بمباران شد. 

"امه الرزاق جحاف" معاون مدیر سازمان حفظ شهرهای تاریخی در گفت و گو با شبکه خبری "العالم" با اشاره به اینکه آثار ویران شده مربوط به دهها قرن قبل است،افزود: از استان های مختلف آمار نسبی داریم چون هنوز خرابی های آثار تاریخی دو استان مشخص نشده است.

شهر باستانی "براقش" در مأرب ژوئیه 2015 ویران و مسجد "الفلیحی" در بخش قدیمی صنعا و مسجد "حبور ظلیمه" در "عمران" روز  18 سپتامبر  2015 بمباران شد.

بمباران "قصر صاله" در "تعز" روز 25 اکتبر 2015 و بمباران شهر تاریخی "کوکبان" روز 14 فوریه 2016 انجام شد که دروازه آن به طور کامل ویران و تمام خانه های آن خسارت دید.

"عبدالکریم البرکانی" معاون مدیر حفاظت از آثار باستانی و اماکن فرهنگی سازمان میراث فرهنگی یمن گفت، دربمباران های وحشیانه سعودی ها در یک سال گذشته، آثار معماری باستانی زیبای یمن که چشم و چراغ میراث معماری جهان عربی و اسلامی بود، ویران شده است. 

مرکز حقوقی و توسعه یمن هم گزارش کرد، بیشتر از 67 اثر باستانی و 142 مرکز گردشگری بر اثر بمباران هوایی آل سعود ویران شده که نقض قوانین و توافق های بین المللی درباره حفظ آثار بشری از منازعات و جنگ به شمارمی آید.

206-9 

پربیننده ترین خبرها