کورسوی امید به پایان تجاوزگری علیه یمن+ فیلم

چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 17:42

صنعا، (العالم)- جنبش انصارالله یمن، با تاکید بر ادامه آتش‌بس در مرزهای مشترک با عربستان درچارچوب توافق برای توقف تجاوزگری‌ها و ورود به گفت‌وگوی سیاسی یمنی-یمنی، تاکید کرد که این توافق‌ها پرونده اسرا و مفقودان را نیز شامل خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، با تاکید جنبش انصارالله بر ادامه آتش‌بس در مرزهای مشترک با سعودی در چارچوب توافق برای پایان تجاوزگری علیه یمن و ورود به گفت وگوهای سیاسی یمنی _ یمنی در اواسط ماه جاری با نظارت سازمان ملل متحد، کورسوی امید به پایان جنگ علیه یمن پدیدار شده است.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در این خصوص گفت: توقف حملات نظامی، به عنوان گام نخست، چند استان را شامل خواهد شد و بعد سایر مناطق را نیز دربرخواهد گرفت تا به توقف کامل جنگ علیه یمن منجر شود و این امر در نهایت پرونده اسرا و منقودان را نیز شامل خواهد شد.

درحالی که سازمان ملل متحد کار آموزش، تیمی ویژه برای نظارت بر برقراری آتش بس را در عمان آغاز کرده است تا زمینه استقرار آنها در تعز، مارب، جوف و دیگر مناطق یمن، فراهم شود، اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن، از موافقت همه‌ی طرف های ذی‌ربط برای برقراری آتش‌بس از دهم ماه جاری، و ورود به مذاکرات، خبر داد. 

از سوی دیگر فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از حمایت این اتحادیه از راه حل سیاسی برای بحران یمن و برقراری آتش بس خبر داد و همه طرف‌های ذی‌ربط در یمن را به پایبندی به گفت وگو و گشایش صفحه ای جدید دعوت کرد.

وی راه حل سیاسی را تنها راه حل برای پایان دادن به بحران یمن توصیف کرد.

 ناظران سیاسی معتقدند که اختلاف میان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و خالد بحاح، نخست وزیر برکنار شده یمن، ممکن است به بروز شکاف عمیق در جبهه هواداران تجاوزگری علیه یمن و در نهایت تاثیر منفی بر روند مذاکرات منجر شود.

7- 213

پربیننده ترین خبرها