تشکیل کمپین "مصر، فروشی نیست" در مصر

تشکیل کمپین
شنبه 4 ارديبهشت 1395 - 12:47

تعدادی از احزاب مصری و فعالان سیاسی این کشور از تشکیل کمپین مردمی برای حمایت از این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احزاب و فعالان سیاسی مصری با تشکیل این کمپین با شعار "#مصر-فروشی –نیست" به واگذاری جزیره های تیران و صنافیر به عربستان، اعتراض کردند.
سایت عربی سی ان ان تأکید کرد که یکی از احزابی که بیانیه تأسیس این کمپین را امضا کرده حزب "الدستور" است که مؤسس آن محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور سابق می باشد. حمدین صباحی و خالد علی، دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سابق و دهها تن از فعالان و نویسندگان و روزنامه نگاران و وکلا نیز این بیانیه را امضا کرده اند.
امضاکنندگان این بیانیه بر ضرورت پیوستن تمام کسانی که هدف مشترک را دنبال می کنند به این کمپین و مشارکت در فعالیتهای آن و امضای تمام طومارهای آن تا زمان لغو این تصمیم تأکیده کرده اند.
در این بیانیه آمده است: " این کمپین و تمام فعالیتهای و کمیته های آن متعلق به ملت مصر است و همه مردم می توانند به آن بپیوندند. و تمام فعالیتها و اقدامات آن به شکل توافقی و دموکراتیک اداره می شود".
اعضای این کمپین، برخوردها و اقدامات امنیتی دولت که طی روزهای گذشته شدت گرفته است شامل بازداشت جوانان و دانشجویان معترض و حمله به مردم در خیابانها و قهوه خانه ها و منازل و بازداشت آنها به منظور زهر چشم گرفتن از آنها و مهار حرکتهای اعتراض آمیز به رویکردهای نظام حاکم را به شدت محکوم کردند.
امضا کنندگان این بیانیه گفتند: این اقدامات سرکوب گرانه در حالی صورت می گیرد که ریاست جمهوری خبر روزنامه ها در مورد سرکوب اعتراضات مردمی را تکذیب کرده بود و این امر ما را بر آن می دارد که دولت اعم از رئیس جمهور و تمام نهادهای امنیتی را مسئول تمام حوادث جاری و نحوه برخورد با تظاهرات مسالمت آمیز مردم در روز 25 آوریل بدانیم."
اعضای این کمپین هدف خود را لغو توافقنامه واگذاری جزایر مصری به عربستان بدون درگیر شدن در هر گونه طرح و نقشه هرج و مرج طلبانه یا فرقه ای یا خراب کارانه یا کودتا تعریف کردند.
208-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها