تحلیل رسانه صهیونیست:

دامنه خطر فروش جزایر مصری بالاتر می رود

دامنه خطر فروش جزایر مصری بالاتر می رود
سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 - 21:13

العالم - یک روزنامه صهیونیستی سرکوب معترضان به فروش جزایر مصری به عربستان را موجب به خطر افتادن ثبات مصر ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "وطن یغرد خارج السرب"، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احارونت" با انتشارگزارشی درباره حمله پلیس مصر به شهروندانی که در اعتراض به واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی تظاهرات می کنند نوشت: سرکوب این تظاهرات موجب افزایش خشم ملت مصر و به خطر افتادن ثبات و حاکمیت این کشور خواهد شد، به ویژه اینکه "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر و سران دستگاههای امنیتی این کشور، این رویدادها را کاملا فردی می دانند.
تارنمای " وطن" در گزارشی به نقل ازروزنامه صهیونیستی نوشت : پلیس مصر به طور مداوم در خیابان های قاهره گشت می زند. اما در این گشت زنی ها، گاه حملاتی به شهروندان صورت می گیرد و حقوق آنها زیر پا گذاشته می شود که آخرین نمونه آن کشته شدن یک "چای فروش" توسط پلیس به علت مخالفت با دادن یک استکان چای مجانی به وی بود!
به نوشته "یدیعوت" سیسی درسخنرانی هایش همواره از بابت سرکوب تظاهرکنندگان [توسط پلیس] عذرخواهی می کند؛ اما نتوانسته است ازاین اقدام های سرکوبگرانه جلوگیری کند، درحالی که شهروندان به خشم آمده اند و شعار می دهند "نیروهای امنیتی وزارت کشور، آشوبگرند."
براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، سیسی در مرحله کنونی و به ویژه پس از موافقت با واگذاری دو جزیره "تیران" و "صنافیر" به عربستان سعودی و همچنین رفتار خشونت بار پلیس با شهروندان با وضعیت دشواری مواجه است.
در ادامه این گزارش آمده است به دنبال کشته شدن یک نفرو زخمی شدن دو شهروند دیگر توسط یک افسر بر سر "یک استکان چای"، شمار زیادی از مردم افسر مذکور را محاصره و دستگیر کردند. این حادثه در رسانه های مصر و شبکه های اجتماعی انعکاس گسترده ای یافت و خشم مردم نسبت به نظام را که اقدام به واگذاری دو جزیره به عربستان کرده است تشدید کرد.
به نوشته این رسانه صهیونیست، عربستان از ضعف نظام کنونی مصر و نیاز آن به کمک های اقتصادی، در راستای دستیابی به امتیازات گسترده و ضربه زدن به نظام، خاک، حاکمیت و حقوق مردم این کشور استفاده می کند.
یدیعوت احارونت در پایان خاطرنشان کرد: کشته شدن شهروند مصری به خاطر یک استکان چای، اولین حادثه از نوع خود نیست. زیرا اقدام های نیروهای امنیتی مصر در تعامل با شهروندان همواره، بحث برانگیز بوده است. دو ماه پیش یک نیروی پلیس، در جریان مشاجره با راننده مینی بوس، وی را به قتل رساند. از سوی دیگر نباید فراموش کرد به دنبال کشته شدن یک دانشجوی ایتالیایی در قاهره، اختلافهای گسترده ای میان دو کشور به وجود آمده است.

216-9

پربیننده ترین خبرها