دستاوردهای مهم ارتش سوریه در اطراف دو فرودگاه +فیلم

چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 - 22:55

ريف دمشق، (العالم)- نیروهای ارتش سوریه و متحدانش با ادامه پیشروی در قلمون شرقی، حصار امنیتی اطراف دو فرودگاه السین و الضمیر را گسترش دادند و خطوط امدادرسانی تروریست‌های داعش را در فاصله بین قلمون و غوطه شرقی قطع کردند.

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، عملیات نظامی در قلمون شرقی با سرعت بسیار خوبی ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه به دنبال پیشروی های اخیر در جنوب فرودگاه الضمیر و تصرف محل استقرار گروهک موسوم به لشکر بدر و یک پاسگاه متروکه،  خطوط تماس جدیدی با تروریست های داعش ایجاد کرده اند. 

"علی مقصود" کارشناس نظامی به شبکه خبری العالم گفت: ارتش سوریه در تل عمود الخیمه – محل استقرار گروهک موسوم به لشکر بدر- و محور ارتباطی ریف شرقی به فرودگاه الضمیر، ضربه سنگینی به تروریست ها وارد و به این طریق تمام خطوط امدادرسانی تروریست ها را در این منطقه قطع کرده است.

وی به هماهنگی عالی میان نیروهای سوری در این منطقه اشاره کرد و گفت این سطح بالای هماهنگی و آتشباری شدید ارتش، به نیروهای سوری این امکان را داده است که به خطوط دفاعی تروریست های مسلح نفوذ کنند و از چند محور در این منطقه پیشروی سریع داشته باشند؛ امری که تروریست های داعش را دچار آشفتگی شدید کرده و تروریست هایی هم که موفق شدند خود را نجات دهند، کشته شدگان و تجهیزات منهدم شده خود را رها کردند و به سوی البادیه گریختند.

مقصود گفت: ارتش سوریه با این عملیات، دایره امنیتی اطراف فرودگاه های الضمیر و السین و به عبارتی حاشیه امنیت را در سراسر ریف شمال شرقی دمشق گسترش داده و به این ترتیب یکی از شریان های مهم تروریست ها در حد فاصل ریف شمال شرقی دمشق با ریف شرقی شهر حمص به طور کامل قطع شده است.

به گفته منابع نظامی آگاه، هدف از این عملیات، گسترش خطوط تماس با تروریست های مسلح و تقویت دیوار امنیتی اطراف فرودگاه های الضمیر و السین و نیز قطع خطوط امدادرسانی تروریست های داعش بوده که اینک محقق شده است.

گروهک تروریستی داعش به درگیری های قلمون شرقی امید زیادی دارد زیرا بعد از ناکامی در ریف حمص، درصدد است خط امدادرسانی دیگری به طرف ریف سویدا ایجاد کند و بیشتر به ریف دمشق نزدیک شود.

7- 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها