ترامپ برای باجگیری از خاورمیانه کیسه دوخته است

ترامپ برای باجگیری از خاورمیانه کیسه دوخته است
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1395 - 17:59

العالم ـ نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با سوء استفاده از گسترش تروریسم در خاورمیانه، به تلاش برای باج گیری از کشورهای منطقه در مقابل دفاع از آنها روی آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ با انتقاد از سیاست خارجی دولت اوباما گفت که اقدام های آشفته آمریکا درعراق و سوریه و لیبی به شروع کار داعش کمک کرد.

وی همچنین گفت که حاضراست درآینده درمقابل دریافت پول بیشتر، به همپیمانان آمریکا در خاورمیانه برای مقالبه با افراطگرایان کمک کند.

به نوشته سایت خبری "عربی 21"، وی افزود: آنها(متحدان آمریکا) نیز در معرض خشونت و حملات قرار دارند. "باید با هرکشوری در منطقه که در معرض خطر تشدید اسلام رادیکال قرار دارد، همکاری کنیم". " ما در حال جنگ با اسلام افراطی هستیم... اما اوباما و کلینتون از اذعان به چنین امری خودداری می کنند".

ترامپ خاطرنشان کرد: "ما هرچه بیشتر بر بی نظمی و آشفتگی اوضاع خاورمیانه افزودیم و مسیحیان را در معرض انتقامگیریهای شدید و حتی قتل و کشتار قرار دادیم". "کنترل اسلام بنیادگرا باید هدف اصلی امریکا و جهان باشد".

نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از آن خطاب به عناصر داعش گفت: "روزهای باقیمانده شما دیگر انگشت شمار شده است".

وی از تروریسم برای باجگیری از کشورهای منطقه استفاده کرد و خطاب به آنها گفت: هم پیمانان آمریکا در اروپا و اسیا باید درمقابل حمایت آمریکا از آنها پول بیشتری بپردازند و گرنه به حال خود رها می شوند".

ترامپ با بیان اینکه این امرباید از طریق ارتباطی دوطرفه انجام شود، گفت که باید با ما خوب باشند، رابطه یک طرفه بس است، آنچه را که برای آنها انجام می دهیم، به یاد آورند و برای آن ارزش قائل شوند، به آنها کمک خواهیم کرد؛ اما آن را درک کنند و ارج نهند".

210-9 

 

پربیننده ترین خبرها