داعش در حال گسترش به سوی لیبی و اروپاست

داعش در حال گسترش به سوی لیبی و اروپاست
شنبه 18 ارديبهشت 1395 - 20:07

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از عملکرد گروه ائتلاف ضد داعش، از افزایش گستره فعالیت های این گروه تروریستی به سمت لیبی، افغانستان و اروپا خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از ایتارتاس ، «ویتالی چورکین»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نسبت به بسط گستره فعالیت های گروه تروریستی داعش به سمت لیبی، افغانستان و اروپا هشدار داد.

«ویتالی چورکین»، با بیان اینکه فعالیت های فزاینده داعش، عملکرد گروه ائتلاف را زیر سوال می برد گفت: ما کاملا از تلاش های دولت عراق در مبارزه با داعش حمایت می کنیم اما رشد فعالیت های تروریستی به ویژه در بغداد نگرانی ما را افزایش داده و تاثیر گزار بودن فعالیت های ائتلاف را که اخیرا خود را «جهانی» نیز خوانده، زیر سوال می برد.

وی افزود : درضمن ، منطقه تحت عملیات تروریستی به شکلی غیر قابل کنترل در حال گسترش به سوی لیبی، افغانستان، و اروپا است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین رویکرد همه جنبه در تلاش علیه تروریسم و رعایت حقوق بین الملل را تنها راه مبارزه با تروریسم خواند و گفت: اینجا، جای وجود هیچ گونه مشروعیت دو گانه نیست. مبارزه با این اهریمن نیازمند رویکرد محکم و اصولی همه اعضای مسئول در جامعه جهانی است.

گفتنی است، «جرارد ون بوهمن»، رئیس کمیته تحریم ها علیه داعش و القاعده روز پنجشنبه گفته بود که اقدامات مشترک دولت ها علیه داعش، این گروه را تضعیف کرده اما گستره جغرافیایی فعالیت های این گروه به سمت افغانستان، یمن و لیبی رو به پیشروی است.

منبع : مهر

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها