کلینتون همیشه درباره ایران نقش «پلیس بد» را ایفا کرده است

کلینتون همیشه درباره ایران نقش «پلیس بد» را ایفا کرده است
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1395 - 17:55

خبرنگار بخش کاخ سفید در روزنامه «نیویورک‌تایمز» در یک مصاحبه درباره دکترین »هیلاری کلینتون» تصریح کرد که او در قبال ایران، تقریباً همیشه نقش «پلیس بد» را ایفا کرده است.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم ،  «جفری گلدبرگ» در مصاحبه‌ای با خبرنگار بخش کاخ سفید روزنامه «نیویورک تایمز» به موضوع دکترین «هیلاری کلینتون» در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.


خبرنگار پایگاه آتلانتیک درباره مواضع هیلاری کلینتون در قبال ایران و توافق هسته‌ای و اینکه مواضع او در صورت ریاست‌جمهوری آمریکا چگونه خواهد بود، سؤال پرسید.
«مارک لاندلر» گفت: «او خود را به عنوان کسی که توافق را اجرا می‌کند نشان خواهد داد. شما اگر به نقشی که او در کل فرایند دیپلماسی ایران ایفا کرد نگاه کنید می‌بینید که او تقریباً همیشه نقش پلیس بد را ایفا کرد. او کسی بود که ائتلاف تحریم‌ها(علیه ایران) را گردهم آورد».
او ادامه داد: «در روزهای اول مذاکرات ایران و زمانی که این گفت‌وگوها هنوز از راه کانال محرمانه در عمان بود، هیلاری(کلینتون) برای درگیر شدن در آن بسیار مشکوک و بی میل بود و این جان کری و اوباما بودند که خواهان درگیر شدن در آن بودند».
خبرنگار آمریکایی افزود: «به نظر من، رئیس‌جمهور آمریکا جدا از آنچه در اماکن عمومی و علناً می‌گوید، امید داشته که توافق(برجام) اتفاقی تحول آفرین و تغییر دهنده(دولت ایران) باشد اما هیلاری این توهمات را ندارد و معتقد است که ما همچنان روابط تخاصمی با ایران خواهیم داشت».
در این مصاحبه سوال شد که در صورت ریاست جمهوری هیلاری کلینتون چه کسانی به عنوان مشاوران سیاست خارجی او و منابع الهام او خواهند بود.
خبرنگار آمریکایی جوب داد که نفر اول در موضوع مشاوران او در سیاست خارجی، «بیل کلینتون» شوهر او و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خواهد بود.
به گفته خبرنگار نیویورک تایمز،‌«جیک سالیوان» مشاور هیلاری کلینتون در زمان وزارت خارجه او که هم اکنون در ستاد تبلیغاتی‌اش فعال است، «باب کیگان»، «سید بلومنتال»، «استروب تالبوت» و «مارتین ایندیک» از دیگر مشاوران او خواهند بود.
او با بیان آنکه برخلاف اوباما،‌ تعامل هیلاری کلینتون با جمهوری‌خواهان راحت‌تر خواهد بود، افزود :‌«او با جان مک کین مشورت خواهد کرد و همچنین با جیک کین ژنرال بازنشسته 4 ستاره و کسی که رویکرد تندی دارد».

منبع : فارس

پربیننده ترین خبرها