مصر انفجار درهواپیمای مسافربری را تکذیب کرد

مصر انفجار درهواپیمای مسافربری را تکذیب کرد
سه شنبه 4 خرداد 1395 - 18:17

العالم ـ رییس اداره پزشکی قانونی مصر، گزارشهای رسانه ها مبنی بر وقوع انفجار قبل از سقوط هواپیمای مسافربری این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " هشام عبدالحمید " رییس اداره پزشکی قانونی در مصر، برخی گزارشهای رسانه ای امروز (سه شنبه) را مبنی بر اینکه بقایای اجساد قربانیان هواپیمای مصری نشان دهنده وقوع انفجار قبل از سرنگونی هواپیماست، تکذیب کرد.

به نوشته سومریه نیوز، عبدالحمید در بیانیه ای رسمی تاکید کرد که تمام اخبار منتشر شده دراین خصوص صحت ندارد و فقط در حد گمانه زنی است.

وی افزود : اداره پزشکی قانونی یا هر پزشکی که در این اداره فعالیت می کند، هیچ گزارشی در این خصوص صادر نکرده است.

هواپیمای مسافربری مصری با 66 سرنشین ، روز پنجشنبه 30 اردیبهشت (19 می 2016 ) درمسیر پاریس به قاهره در آبهای ساحلی اسکندریه دردریای مدیترانه سقوط کرد و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

ساعتی پس از سقوط این هواپیما پایگاه‌های نزدیک به داعش در اینترنت با گذاشتن پیام‌هایی مسئولیت سرنگونی آن را برعهده گرفتند.

یادآور می شود خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس امروز(سه شنبه) به نقل از منابع قضایی مصر گزارش کرد که  بر روی بقایای اجساد سرنشینان پرواز هواپیمایی مصر که اخیرا برفراز دریای مدیترانه سقوط کرد، آثاری از انفجار پیدا شده که نشان می‌دهد احتمالا خرابکاری عمدی عامل سقوط این هواپیما بوده است.

آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع قضایی در مصر که مسئول پرونده سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی این کشور است اعلام کرد: با توجه به آثار انفجار بر بقایای پیدا شده اجساد مسافران هواپیما و تکه تکه شدن اجساد، به نظر می‌رسد انفجاری بزرگ در داخل هواپیما پیش از سقوط آن در آب رخ داده باشد.

این منبع مصری همچنین یادآور شد که بدنه هواپیما نیز متلاشی شده و در مساحتی وسیع در دریای مدیترانه پخش شده است که نشان می‌دهد هواپیما پیش از برخورد به سطح آب تکه تکه شده است.

این در حالی است که رئیس پزشکی قانونی مصر اعلام کرده که نمی‌تواند این ادعای مسئول قضایی را تایید کند و منتظر پیداشدن جعبه سیاه می‌ماند.

210-211-9

 

پربیننده ترین خبرها