برای جنگ با داعش و النصره، با العربیه والجزیره بجنگید

برای جنگ با داعش و النصره، با العربیه والجزیره بجنگید
دوشنبه 10 خرداد 1395 - 21:50

شبکه های ماهواره‌ای "العربیه" و "الجزیره" که به بوق های تبلیغاتی برای تروریست های النصره و داعش تبدیل شده اند درحالی آشکارا در مقابل چشمان مدعیان دموکراسی و مقابله با ترورسیم فعالیت می کنند، که هرروز عرصه بر شبکه های مقاومت و حامیان واقعی مظلومان، تنگ‌تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سیاست های خصمانه آمریکا و متحدانش علیه شبکه های مقاومت از جمله شبکه های العالم، المنار، المیادین، شبکه های ملی سوریه و .. دیگر بر کسی پوشیده نیست و همه می دانند که آثار زیانبار محاصره اطلاع رسانی، کمتر از آثار جنگ سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی نیست.

سایت خبری "شام تایمز"  در گزارشی نوشت: آمریکا، که گروه های، النصره و داعش را به علت ارتکاب جرم و جنایت‌های هولناک علیه غیر نظامیان، تروریستی توصیف می کند، دربرابر شبکه های ماهواره ای العربیه و الجزیره که از این گروه ها حمایت کرده و به بوق تبلیغاتی برای این تروریست ها تبدیل شده اند، سکوت اختیار کرده است.

حمایت شبکه العربیه عربستان از تروریست ها

"ناصر قندیل" فعال رسانه‌ای و تحلیلگر مسائل راهبردی لبنانی، در مقاله‌ای در این خصوص نوشت: هرکس برنامه ها و اخبار شبکه العربیه را در عراق پی گیری کند بدون شک به این نتیجه می رسد که این شبکه حامی داعش و علیه نیروهای بسیج مردمی در این کشور، پشتیبان النصره در سوریه وعلیه ارتش این کشور است، اما سوال این‌جاست که آیا آمریکایی‌هایی که مدعی مقابله با تروریسم هستند، این وضع را نمی بینند؟

این درحالی است که آمریکایی ها خوب می دانند که بدون حضور نیروهای مردمی، هیچ جنگ تاثیرگذاری علیه داعش وجود ندارد و نیز بدون ارتش سوریه، در عمل جنگی علیه گروه تروریستی النصره صورت نمی‌گیرد. بنابراین تحریک علیه نیروهای مردمی و ارتش سوریه با هدف حمایت از داعش و النصره، دیگر کافی است.

حمایت الجزیره از تروریست های النصره
از سوی دیگر هرکس برنامه‌های شبکه الجزیره را دنبال کند، خوب می‌فهمد که این شبکه از جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی حمایت می‌کند و برای پی بردن به این واقعیت کافی است، یادداشت های اینترنتی "فیصل قاسم" مجری معروف شبکه الجزیره را پی‌گیری کند تا میزان اقدامات تحریک آمیز، عوام‌فریبی و دروغ‌پردازی های این شبکه را دریابد.
در این میان نکته قابل توجه آن است که این شبکه‌ها بر ضرورت دموکراسی، قانون اساسی، انتخابات و آزادی در سوریه با الگوبرداری از نمونه "درخشان"! آن در مملکت آل سعود و مزرعه آل ثانی در قطر، پافشاری می کنند!!
از سوی دیگر تا زمانی که این شبکه ها بر آتش توطئه و برنامه ویرانگر آمریکا برای جهان عرب می دمند، آمریکا سایر سیاست ها و تبلیغات این شبکه ها را نادیده می گیرد و تنها مساله مهم این است که به منافع رژیم اسرائیل نزدیک نشوند.
براساس این گزارش، مشکل این‌جاست که بسیاری از کسانی که خود را در جهان عرب روشنفکر، فعال رسانه ای و سیاستمدار می خوانند و ندای دموکراسی خواهی، آزادی، و حقوق‌بشر را سر می دهند، همچنان این دو شبکه ماهواره ای را شبکه هایی حرفه ای توصیف می کنند و مهم‌تر این که پیوسته با این شبکه ها تماس برقرار کرده و همکاری می کنند.
اینها هنگامی که جرم و جنایات داعش و النصره را می بینند، به خود می‌لرزند و اقدامات آنها را محکوم می کنند، اما در عین حال از کنار تعامل این دو شبکه و رسانه هایی که پرچم داعش و النصره را به اهتزار در می‌آورند و به بوق تبلیغاتی آنها تبدیل شده اند، به سادگی و بی اعتنایی عبور می کنند.
سکوت و بدبختی
بدون تردید این نفاق، خواری و سادگی... باعث شده است که تروریست های داعش و النصره به اتاق خواب ما یورش ببرند...تردیدی نیست که بوق های اطلاع رسانی وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس، موجب گسترش تروریسم و رشد فزاینده تروریست‌ها و جنایتکاران در منطقه شده‌اند. این بوق‌ها در ریخته شدن خون اعراب، ازهمگسیختگی آگاهی و نیز تجزیه کشورهای عربی شریک هستند.
به این ترتیب هرکس که به راستی اعلام کند که علیه داعش و النصره است، باید به صورت مستقیم علیه العربیه و الجزیره و حواشی آنها موضع گیری کند.

213 ـ 211

پربیننده ترین خبرها