آل خلیفه زن انقلابی بحرینی را از زندان آزاد کرد

آل خلیفه زن انقلابی بحرینی را از زندان آزاد کرد
چهارشنبه 12 خرداد 1395 - 14:07

مسئولان رژیم آل خلیفه زینب الخواجه فعال حقوقی بحرینی را آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از " منامه پست"، "محمد سلطان" عضو مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه توییتر خود نوشت تصمیم مسئولان آل خلیفه برای آزادی زینب الخواجه – دختر عبدالهادی الخواجه فعال حقوقی محکوم به حبس ابد – تصمیمی مثبت است. البته او اشاره کرد که هنوز هزاران نفر، از جمله تعدادی کودک، در زندان های بحرین به سر می برند که مسئولان باید آن ها را آزاد کنند.

" محمد الجشی"، وکیل بحرینی، نیز با بیان اینکه زینب الخواجه قرار بود دیروز آزاد شود ولی آزادی او به امروز موکول شد، گفت : « زینب الخواجه آزاد شد و به نزد خانواده اش بازگشت».
" خديجه الموسوی"، مادر زینب الخواجه، نیز اعلام کرد که مسئولان زندان زنان بحرین با همسر زینب تماس گرفته و از او خواسته اند که برای انجام آزادی همسرش به زندان بیاید».
درهمین ارتباط، برخی از فعالان حقوقی اعلام کردند آزادی الخواجه که علاوه بر تابعیت بحرینی ، تابعیت اروپایی نیز دارد، در راستای بهبود بخشیدن به وجهه رژیم آل خلیفه است؛ به ویژه بعد ازاینکه دادگاه وابسته به این رژیم در روز دوشنبه (30 می) مجازات شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق را تشدید کرد و افزون برآن، حکم های اعدام و حبس ابد را برای برخی از مخالفان صادر و تابعیت تعدادی از آنان را نیز لغو کرد.

زینب که ماه دسامبر 2014 به سه سال زندان محکوم شده بود، همراه با نوزاد خود در زندان به سر می برد.

رژیم آل خلیفه، پس از آغاز انقلاب مردم بحرین علیه خود، کوشید با کشتار ده ها تن از انقلابیون و بازداشت و شکنجۀ هزاران تن دیگر از رهبران و فعالان انقلاب، شعله های آن را فرونشاند. با وجود این، آل خلیفه در تحقق هدف خود ناکام مانده اند و انقلاب مردم بحرین، با گذشت 5 سال و به رغم تمام سرکوب ها، همچنان ادامه دارد.

215-220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها