دو درخواست دیدبان حقوق بشر از رژیم بحرین

دو درخواست دیدبان حقوق بشر از رژیم بحرین
پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 - 20:42

سازمان دیدبان حقوق بشر از دولت بحرین خواست تا از تصمیم خود مبنی بر بستن جمعیت الوفاق و مصادره اموال و تلاش برای منحل کردن آن منصرف شده و نبیل رجب فعال مدافع حقوق بشر را آزاد کند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم ، نبیل رجب از سوی آل خلیفه به انتقاد مسالمت آمیز از مقامات رژیم متهم است.
جو استورک مدیر بخش خاورمیانه سازمان مزبور، پنجشنبه ضمن اعلام این مطلب افزود: مقامات بحرین جمعیت الوفاق را به تغذیه تروریسم و تندروی و خشونت و نبیل رجب را به انتشار اخبار دروغ جهت مخدوش کردن وجهه بحرین متهم می دانند.
استورک از آمریکا و انگلیس خواست تا مقامات بحرین را تحت فشار قرار دهند تا به سرکوب مخالفان مسالمت آمیز و هدف قرار دادن آنها پایان دهند و امنیت کامل را برای ادامه فعالیت شان تامین کنند.
وی تاکید کرد: جامعه مدنی در بحرین در خطر است.
سازمان بر لزوم پایبندی دولت بحرین به تعهدات بین المللی به ویژه معاهده جهانی مربوط به حقوق مدنی و سیاسی تاکید کرد. بر اساس این معاهده شهروندان حق مشارکت در فرآیند سیاسی کشور و آزادی برگزاری گردهمایی و تشکیل انجمن دارند.
دیدبان حقوق بشر به انتقاد زید بن رعد بن زید بن حسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در افتتاحیه سی و دومین دوره نشست حقوق بشر سازمان ملل از دولت بحرین اشاره کرده و گفت: سرکوب دادخواهی مردم را از بین نخواهد برد بلکه به آن شدت خواهد بخشید.
خالد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در صفحه شخصی خود در توییتر با نادیده گرفتن مطالب یاد شده نوشت: ما وقت خود را به شنیدن سخنان کمیسرعالی که نه قدرت دارد و نه حاکمیت تلف نمی کنیم.

7- 209
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها