"حملات پاریس و بروکسل، از منبج هدایت می‌شد"

جمعه 28 خرداد 1395 - 21:21

نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: داعش تحت فشارهای بی‌سابقه در سوریه و عراق تسلیم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برت مک‌گورک، نماینده باراک اوباما در ائتلاف ضد داعش گفت: داعش تحت فشارهای بی سابقه ای  در سوریه و عراق تسلیم می شود.

مک گورگ در مصاحبه با سی ان ان گفت: در دو روز آینده اقداماتی به ویژه در مناطق شمالی حلب انجام خواهیم داد. آتش بس حاکم بر مناطق شمالی حلب ناپایدار است، به عکس برخی از مناطق جنوب که از این آتش بس بهره گرفته اند و معتقدم ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا آنچه جامعه بین الملل و دیگر کنشگران در سوریه در خصوص آن به توافق رسیده اند، عملی شود. 

وی افزود: برای اولین بار در حملات بین المللی به داعش، شاهد ضربات همزمانی بوده ایم به گونه ای که عملیات بزرگی درسوریه از شهر منبج که مقر اصلی و مرکز برنامه ریزی این گروه بوده، انجام گرفت و معتقدیم حملات پاریس و بروکسل نیز ازهمانجا هدایت شد و هم اکنون این شهر را محاصره می کنیم و طی روزهای آتی به این شهر وارد خواهیم شد.

مک گورک افزود: در فلوجه عراق هم چند حمله تهاجمی  داشتیم به گونه ای که نیروهای عراقی توانستند لایه دفاعی داعش را شکافته و جای پایی برای خود در مناطق جنوب این شهر ایجاد کنند، این عملیات چند هفته به طول خواهد انجامید و در حال حاضر نیز به خوبی در حال پیشروی است.

وی افزود: ما از نظر شرایط انسانی نگران هستیم در عین حال در نزدیکی مرزهای جنوبی شهر موصل برای پایان محاصره آن، عملیاتی در حال انجام است، داعش هرگز شاهد این گونه فشار در سوریه وعراق نبود و این فشار در حال افزایش است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها