آزادسازی مناطقی در حومۀ لاذقیه +ویدیو

شنبه 29 خرداد 1395 - 14:17

نیروهای ارتش سوریه مناطقی از حومه لاذقیه را از کنترل تروریست ها خارج کردند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه در واکنش به نقض مکرر آتش بس از سوی گروه های تروریستی با اجرای عملیاتی غافلگیرکننده، عناصر مسلح را دستپاچه کرده و مناطق برج الحياة، شير النمر، كلز، الشحرورة والصراف در دورترین نقطه حومه لاذقیه را از اشغال تروریست ها آزاد کردند.

براساس این گزارش، آزادسازی این مناطق از سوی نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش، زمینه را برای آزادی تپه های راهبردی "کبانی" و قطع خطوط امدادی به عناصر مسلح از مرزهای ترکیه فراهم می کند.

"تامر حسن" کارشناس نظامی و راهبردی به خبرنگار شبکه العالم گفت: محورها در منطقه کبانی به علت شرایط طبیعی و جغرافیایی ناهموار است ولی نیروهای ارتش عربی سوریه و هم پیمانانش با شجاعت توانستند چندین کمین رادر مناطق استقرار تروریست ها کار بگذارند و مراکز فرماندهی و انبارهای سلاح و مهمات آن ها را هدف قرار دهند.

عملیات ارتش سوریه که درراستای پاسخ به نقض مکرر توافق آتش بس از سوی گروه های مسلح تروریستی اجرا شد، با مشارکت گسترده نیروی هوایی ارتش سوریه انجام شد، و دراین عملیات یگان های نخبه نیز مشارکت داشتند و مناطق درگیری با هدف کنترل آسانتر به چهار بخش تقسیم شدند و دراین حال این نیروها از حمایت یگان های توپخانه ای و موشکی نیز برخوردار شدند.

"تامر حسن" افزود: ترکیه همچنان از طریق مرزهای مشترک خود با سوریه به تجهیز تروریست ها اقدام می کند و مهم ترین این خطوط راهبردی، جاده حیاتی است که از ترکیه به سمت کبانی و به سمت حومه حماه ادامه دارد و همه گروه های مسلح از طریق آن به انواع سلاح و مهمات تجهیز می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این خطوط ارتباطی، طرحی برای قطع آن و جلوگیری از رسیدن کمک ها به عناصر مسلح تهیه شد و فرماندهی ارتش درآن منطقه توانست این شریان را قطع کند و خسارت های زیادی به گروه های مسلح وارد کند و عرصه را برآنان درمناطق استقرار تنگ نماید.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، این موفقیت مهم، عرصه را بر گروه های مسلح تروریستی تنگ کرده و به طور عمده، زمینه را برای آزادسازی تپه های راهبردی " کبانی" فراهم می کند و خطوط امدادی انسانی و لجستیکی از طرف مرزهای ترکیه را برای گروه های مسلح قطع می کند.

عملیات ارتش سوریه درحومه شمالی لاذقیه همچنان ادامه دارد و تا زمان قطع کلیه خطوط امدادی به گروه های تروریستی از ترکیه گرفته تا حومه حماه و ادلب متوقف نخواهد شد.

215

پربیننده ترین خبرها