پایگاه هوایی العند در تیررس نیروهای یمنی قرار گرفت

پایگاه هوایی العند در تیررس نیروهای یمنی قرار گرفت
چهارشنبه 2 تير 1395 - 12:51

برای ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، دیروز زمان یک سال به عقب برگشت و نیروهای مشترک ارتش و کمیته های مردمی یمن با تسلط بر مناطق مرتفغ منطقه، یک بار دیگر از نظر نظامی بر پایگاه هوایی العند اشراف یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "السفیر" نیروهای یمنی یک بار دیگر به پایگاه هوایی العند، بزرگترین پایگاه هوایی کشور نزدیک شده و پس از تصرف ارتفاعات استراتژیک "جبل جالس" که در فاصله چهار کیلومتری این پایگاه قرار دارد، در تیررس آنها قرار گرفت.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی ششم فروردین ماه 1395 (25 مارس 2015 ) پایگاه هوایی العند در شهر القبیطه در استان لحج را به تصرف خود درآورده بودند. چند روز قبل از این پیشروی، واشنگتن اعلام کرده بود که نیروهای خود را از این پایگاه خارج کرده است. روز بعد در 26 همان ماه، نیروهای سعودی، حمله خود را به یمن آغاز کردند. در تابستان همان سال و به طور مشخص در سوم آگوست، نیروهای وابسته به منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن، این پایگاه را اشغال کردند.
نیروهای مشترک یمنی از دو هفته پیش، عملیات خود را به هدف پیشروی در لحج و نزدیک شدن به این پایگاه که در 50 کیلومتری شمال عدن واقع است، آغاز کردند. نیروهای یمنی اطمینان حاصل کرده بودند که نیروهای امریکایی همچنان در این پایگاه حضور دارند در حالی که مسووان استان لحج، پریروز این خبر را تکذیب کرده بودند.
نیروهای یمنی حمله خود را از چهار محور آغاز کرده و در جبهه های کرش، المضاربه، رأس العاره و باب المندب دست به عملیات زدند.
منابع نظامی وابسته به منصور هادی هم با تأیید تصرف ارتفاعات "جبل جالس" از سوی نیروهای یمنی گفتند که آنها این ارتفاعات را تصرف کرده و می توانند با موشک کاتیوشا، پایگاه العند را زیر آتش بگیرند.
علی منتصر، سخنگوی نیروهای وابسته به منصور هادی هم به خبرگزاری آناتولی گفت، نیروهای یمنی پس از دو هفته درگیری شدید، ارتفاعات "جبل جالس" را تصرف کرده و با برخورداری از پشتیبانی گسترده موشکی و توپخانه، مواضع نیروهای هادی را زیر آتش گرفتند.
208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها