سخنان مهم نصرالله دربارۀ ایران، نبرد حلب و عیسی قاسم

سخنان مهم نصرالله دربارۀ ایران، نبرد حلب و عیسی قاسم
جمعه 4 تير 1395 - 19:26

دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید مصطفی بدر الدین در جمع حامیان مقاومت در بیروت سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، سید حسن نصر الله امروز به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید مصطفی بدر الدین، فرماندۀ نیروهای حزب الله در سوریه، سخنرانی کرد. نصر الله درسخنان خود که با اشاره به ابعاد شخصت شهید بدر الدین آغاز شد، دربارۀ او گفت: «شهید مصطفی بدرالدین نقش اصلی را در زمینه آزادی اسرای مقاومت از زندان های رژیم صهیونیستی بر عهده داشت».

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: «شهید مصطفی بدرالدین مدیریت پرونده جهاد در سوریه و عراق را در دست داشت».

نصر الله دربارۀ حضور نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در سوریه و عراق نیز گفت: «حضور ما در سوریه و عراق برای دفاع از ملتمان در لبنان است؛ چون نمی توان لبنان و آینده آن را از رویدادهای منطقه جدا دانست». او افزود: «عراقی ها از ما خواستند تا در برابر داعش به آنان کمک کنیم؛ شهید بدرالدین هم این درخواست را در چند ساعت پذیرفت».

 نصر الله در بخش دیگری از سخنانش دربارۀ شهید بدر الدین گفت: «او داوطلب پذیرش مسئولیت در سوریه شد و تاکید کرد که آماده است در این نبرد شهید شود؛ چون می دانست امنیت لبنان را حفظ می کند. لذا به سوریه رفت و در تمام مراحل نبرد حضور داشت. ما معمولا دستاوردهای مقاومت را به یک شخص منتسب نمی کنیم اما امروز، به شکل ویژه، درباره این شهید سخن می گوییم. بدر الدین از ابتداد حجم خطرات و تهدیدات اوضاع سوریه را دریافت و از معدود اشخاصی بود که اعتقاد داشت می توان از این مرحله سخت به سلامت گذشت. تمام کشورهای جهان جز تعدادی بسیار اندک معتقد بودند یکسره شدن کار سوریه نیازمند چند هفته وقت است. این به خاطر جنگ روانی، تحریک گسترده، طایفه ای کردن مساله و روند بسیار سریع اوضاع در صحنه نبرد بود. وقتی نبرد در قلب دمشق، حمص، حلب و شهرهای اصلی آن جریان داشت دشوار بود که کسی بگوید بتوانیم با آن مقابله کنیم و چالش ها را در هم بشکنیم. اما آنچه در اندیشۀ مصطفی بدرالدین می گشذت، همین بود. این تجربه ای بود که درستی درک وی نسبت به رویدادها را ثابت کرد».

نصر الله دربارۀ وضعیت حساس حلب هم تأکید کرد که رها کردن این شهر «اعطای فرصت جدیدی به طرح آمریکایی - سعودی - تکفیری برای محقق کردن یک پیروزی بزرگ در سوریه بود و همه موفقیت های گذشته مقاومت را تهدید می کرد. لذا وقتی لازم بود در حلب باشیم، به آنجا رفتیم و در حلب باقی خواهیم ماند. این رویکرد شهید بدر الدین بود». او در پاسخ به شایعات منتشر شده دربارۀ تلفات سنگین حزب الله در حلب گفت: «نبرد های سهمگین در حلب در جریان است. برخی ادعاهایی درباره شکست حزب الله در حلب و وارد آمدن ضربات شدید به حزب الله در رسانه های گروهی مطرح می کنند، اما وار پاسخ گویی به این جنجال آفرینی ها نمی شویم. این بخشی از جنگ روانی علیه ماست. اما آنان اشتباه می کنند. تلفات حزب الله در حلب 26 شهید ، یک اسیر و یک مفقود بوده است. این تعداد واقعی تلفات حزب الله در حلب بوده و هر سخنی غیر از آن نادرست و غیر دقیق است».

 نصر الله در ادامه به تلفات سنگین تروریست ها اشاره کرد و گفت: «شمار کشته های تروریست از ابتدای ماه جاری (24 روز گذشته) 617 نفر بوده که ده ها نفر آنان سرکرده عملیاتی بوده اند. 800 تروریست هم مجروح شده اند. 80 تانک، نفر بر و خودروی نظامی آن ها هم منهدم شده است».

دبیر کل حزب الله دربارۀ  تحریم های مالی آمریکا علیه این حزب گفت: «درباره قانون تحریم های مالی آمریکا باید بگویم مسلم است که ما این قانون را به طور کامل رد می کنیم. نوعی بچگی و حماقت در برخی رسانه های لبنانی و عربی وجود دارد. حتی اگر این قانون اجرا شود  باز هم ما به عنوان یک حزب جهادی تاثیری از این قانون نمی پذیریم. این قانون هیچ اثر مادی بر حزب الله ندارد؛ چون ما طرح های تجاری و شرکت های بازرگانی نداریم که از طریق بانک ها فعالیت کنند».

سید حسن نصر الله، در ادامه توضیحات خود دربارۀ بی تاثیر بودن قانون تحریم های مالی آمریکا گفت: «بودجه حزب الله از ایران می رسد و هیچ طرفی ارتباطی با این موضوع ندارد. پول از ایران می رسد، مانند موشک هایی که با آن اسراییل را تهدید می کنیم. از حضرت امام خامنه ای، دولت ایران و رییس جمهور آن به خاطر حمایت بی دریغ از ما در سال های گذشته تشکر می کنیم. ما حقوق ها را می پردازیم و مشکلی در این زمینه نداریم».

نصر الله دربارۀ وضعیت بحرین و مساله سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم نیز گفت: «آنچه مقام های بحرین انجام دادند، بسیار خطرناک بود. خواسته های مردم مبتنی بر معیارهای انسانی، اخلاقی و بین المللی بوده و به خشونت دست نزده اند. آل سعود می خواهد مانع گفتگو و اعطای حقوق به ملت بحرین شود؛ چون آزادی ملت بحرین زمینه را برای قیام ملت عربستان، این ملت محروم از حقوق سیاسی، هموار می کند».

نصر الله با تاکید بر مسالمت آمیز بودن قیام مردم بحرین و رهبران ان گفت: «ظلم، سرکوب و تعدی رژیم بحرین جوانان این کشور را به خروش کشاند، اما شیخ عیسی قاسم و امثال وی مانع خشونت شدند و شور مردم را کنترل کردند. اگر یک نفر در جهان شایسته جایزه صلح نوبل باشد، شیخ عیسی قاسم است».
نصر الله افزود: «شیخ قاسم و علمای بحرین دنباله روی کسی نیستند و کسی چیزی به آنان دیکته نمی کند. این آل خلیفه است که دنباله رو آل سعود و نماینده انگلستان است».

دبیر کل حزب الله، در پایان، تاکید کرد: «دنیا باید به مسئولیتش برای جلوگیری از اجرای حکم لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و اخراج وی از کشور عمل کند».

206-220
 

پربیننده ترین خبرها