حماقت بن سلمان و بن زاید در تعامل با گولن؛

امارات به دشمن اردوغان چقدر رشوه داد؟

امارات به دشمن اردوغان چقدر رشوه داد؟
پنج‌شنبه 31 تير 1395 - 20:40

فعال اینترنتی سعودی معروف نوشت: "فتح الله گولن" معارض نظام ترکیه که طراح کودتای نافرجام اخیر می باشد، کمک مالی به مبلغ 200 میلیون دلار از امارات متحده عربی دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، مجتهد در "تویتر" نوشت: بن سلمان و بن زاید، بر اثر حماقت خود، موفقیت کودتا در ترکیه را برای گولن تضمین کرده بودند، چرا که تصور می کردند عده زیادی از داخل و خارج به کودتا می پیوندند. به همین دلیل گول خوردند و خود را به دردسر انداختند.

به نوشته مجتهد، "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی، شخصا در زمینه حمایت و تامین هزینه کودتای نافرجام علیه رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دخیل بوده است.  

وی ادامه داد: علاوه بر حمایت مالی هنگفت امارات از گولن، ابوظبی یک "اتاق عملیات و تبلیغات" برای حمایت از کودتا تشکیل داده بود که آثار آن در خبررسانی شبکه "اسکای نیوز عربی" که از ابوظبی پخش می شود و شبکه "العربیه" که مقر آن دبی است، مشاهده شد. 

مجتهد برای تایید ادعای خود به خبر منتشره از سوی پایگاه اینترنتی "اسرار عربیه" اشاره کرده که بر اساس آن، بن زاید از قطر خواسته که نزد آنکارا میانجیگری کند تا نقش امارات در کودتای نافرجام اخیر را افشا نکند. 

 

 

206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها