زنانی که در اروپا مجبور به فحشا می‌شوند + فیلم

يکشنبه 3 مرداد 1395 - 18:51

بروکسل، (العالم) – پژوهش آژانس حقوق اساسی اروپا حاکی‌ست که بیشتر از دو میلیون نفر در اروپا مانند بردگان زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این پژوهش حاکیست که بیشترین سوء استفاده از نیروی کار در بخش های کشاورزی، ساخت و ساز و خدمات عمومی اروپاست.
این تحقیقات همچنین نشان دهنده افزایش فعالیت شبکه های مافیایی در زمینه فحشا و سوء استفاده از زنان و کودکان در این قاره است. اولین پژوهش گسترده در تاریخ اتحادیه اروپا که توسط این آژانس انجام شده حاکیست که بیش از دو میلیون انسان در اروپا مانند بردگان زندگی می کنند که نیم میلیون نفر از آنان در انگلستان هستند.
همین مساله باعث شد که این کشور قبل از همه پرسی خروجش از اتحادیه اروپا، قوانین بازدارنده ای را در این زمینه وضع نماید. برخی معتقدند که این آمار نشان می دهد دوره برده داری به شکلی وحشیانه تر توسط باندهای مافیایی و صاحبکاران به اروپا بازگشته است.
"استفان لانیر" مسئول اتحادیه شکر آلمان به شبکه خبری "العالم" گفت: با وجودی که جزییات دقیقی از گسترش پدیده بردگی در دست نیست، اخبار منتشر شده در رسانه ها و واقعیت جوامع نشان می دهد که قربانیان بردگی در اروپا از شرایط غیر قابل قبولی رنج می برند.  
گزارش های موجود حاکیست که قراردادهای کار "ساختگی" از رایج ترین پدیده ها برای جذب بردگانی است که قصد عزیمت به اروپا را دارند، به ویژه زنان که مجبور به فحشا می شوند و این از خطرناکترین مظاهر بردگی نوین در اروپاست.  
همچنین صاحبکاران از نیروی کار مهاجر در بخش های کشاورزی، ساخت و ساز و خدمات عمومی با دستمزدی که گاهی در ساعت فقط یک یورو است، سوء استفاده می کنند که بدرفتاری و اخراج به آن افزوده می شود. 
"جیووانی تامبورینی" معاون رییس شرکت کشاورزی "کوپروب" ایتالیا به العالم گفت: اوضاع کارگران بسیار نامناسب است، من به اینکه بردگی در آینده نزدیک رفع شود خوش بین نیستم به ویژه که اروپا از گذشته تا اکنون به برده داری عادت دارد. 
پارلمان اروپا اکنون سرگرم تحقیق درباره ناپدید شدن 10 هزار کودک آواره است که باعث ایجاد نگرانی درباره پدیده کودک ربایی و سوء استفاده از آنان در بازار بردگی اروپا شده است. سازمان بین المللی کار هم طرحی را ارائه داده که بر اساس آن کار اجباری به عنوان یکی از مهمترین نشانه های برده داری ممنوع خواهد شد. امکان دارد این قانون از اواخر سال 2016 اجرا شود. این سازمان به تلاش برای کسب امضای حداقل 50 کشور برای این قانون در سال 2016 ادامه می دهد.    

206

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها