تیم "آوارگان" در مسابقات المپیک برزیل!

تیم
چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 20:23

ده ورزشکار از میان آوارگان کشورهای مختلف در مسابقات المپیک در ریودوژانیرو برزیل شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ده ورزشکار آواره از کشورهای مختلف از جمله دو ورزشکار سوری در حالی برای شرکت در مسابقات المپیک ریودوژانیرو به برزیل رفته اند که دغدغۀ میلیون ها آواره را که به دنبال امنیت و آرامش ولقمه ای نان برای زندگی هستند، با خود به همراه دارند.

به نوشته "اسکای نیوز" عربی، این ده ورزشکار که کمیته المپیک بین المللی آنان را از میان 43 ورزشکار آواره انتخاب کرده است، فرصتی تاریخی برای شرکت در مسابقات المپیک پیدا کرده اند.

مسابقات المپیک ریودوژانیرو روز جمعه (15 مرداد) در برزیل شروع می شود و تا روز 31 مرداد ادامه خواهد داشت.

دو نفر از این ورزشکاران سوری، 5 نفر از آنان اهل سودان جنوبی، دو نفر آنان از جمهوری دموکراتیک کنگو و یک نفر آنان اهل اتیوپی است که این تیم زیر پرچم المپیک در مسابقات شرکت خواهد کرد و هیچ یک ازآن ها نماینده کشورشان نخواهد بود.

مشارکت سمبلیک تیم آوارگان، نشان دهنده توجه زیاد جامعه بین الملل به بحرانی است که با تشدید درگیری ها در منطقه خاورمیانه در سال 2015 ، شدت یافته است و میلیون ها نفر از مردم این منطقه می خواهند

درجستجوی امنیت، آرامش و زندگی شرافتمندانه به مناطق دیگر بروند.

" ابراهيم الحسين " ورزشکار سوری به نشانه اعلام همبستگی با آوارگان و نشان دادن بحران آنان که اروپا ازجمله مناطقی بوده که بیشترین بار آوارگان را تحمل کرده است، مشعل المپیک را در آتن در دست می گیرد و در حالیکه می دود، از اردوگاه آوارگان در پایتخت یونان عبور می کند تا نشان دهد که این دوره از مسابقات المپیک درزمینه توجه به این قضیه، مانند دوره های سابق نیست.

کمیته بین المللی المپیک دو میلیون دلار برای تامین هزینه های آماده سازی این تیم ده نفره از آوارگان برای شرکت در مسابقات المپیک درنظر گرفته است.

البته به احتمال زیاد، این ورزشکاران انتظار ندارند مانند دیگر ورزشکاران که ازچند سال قبل خود را برای مسابقات المپیک آماده کرده و برخلاف آنان امکانات زیادی دراختیار داشته اند، دراین دوره از مسابقات درخشش چندانی داشته باشند؛ اما نگاه جهان عرب به" یسری ماردینی" قهرمان سوری و "رامی انیس" هم وطن وی است که به ترتیب در مسابقات شنا در رشته 200 متر آزاد و در رشته 100 متر پروانه شرکت می کنند.

اعطای عنوان قهرمانی به ماردینی 18 ساله فقط به علت درخشش وی در ورزش نبود، بلکه به علت نقش وی به همراه خواهرش "ساره" در نجات قایق حامل 18 آواره در دریای اژه بوده است، به گونه ای که هر دو در آب شنا کردند و قایق را به مدت حدود سه ساعت هل دادند تا به جزیره لیسبوس یونان رسید.

یسری بعد از اینکه منزلش در درگیری های سوریه ویران شد، اوت 2015 سوریه را به مقصد لبنان و سپس ترکیه ترک کرد و از طریق دریا به یونان و سپس آلمان رفت تا خود را برای شرکت در مسابقات المپیک آماده کند.

این شناگر سوری در پیامی به مناسبت مشارکتش در بازی های المپیک گفته بود که "آواره" کلمه بدی نیست، ما هنوز انسان هستیم، هرگز تسلیم نشوید!

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها