قبل از ورزش چه غذاهایی نخوریم!

قبل از ورزش چه غذاهایی نخوریم!
سه شنبه 19 مرداد 1395 - 20:13

العالم - کارشناسان تغذیه عقیده دارند که انجام فعالیت های ورزشی بعد از خوردن برخی غذاها ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای انسان شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کارشناسان می گویند: تناول بسیاری از غذاهای سالم قبل از رفتن به باشگاه ورزشی یا پیاده روی خوب نیست ؛ زیرا این نوع غذاها باعث مشکلاتی برای معده می شوند، در نتیجه بدن به طور کامل و ایده آل از فواید ورزش بهره مند نخواهد شد.
سایت "وومن پریتی" شماری از این مواد غذایی را اینگونه برشمرده است:
1- سبزیجات برگدار
با وجود اینکه این گروه از مواد غذایی، سالم هستند و کاری فراوانی را در خود ندارند، اما بهتر است قبل از ورزش از خوردن آنها پرهیز شود. زیرا خوردن آنها در بسیاری موارد باعث نفخ شکم و عدم احساس راحتی ورزشکار هنگام انجام تمرینات می شود.
2- خوردن حبوبات
حبوبات از جمله غذاهای سرشار از پروتئین گیاهی است که هضم آن دشوار و نیازمند اکسیژن زیاد است و این امر بر عملکرد ورزشکار تأثیر منفی خواهد گذاشت. از این رو، بهتر است قبل از پخت حبوبات به مدت کافی در آب خیسانده شود.
3- نوشابه های گازدار
منطقی نیست هیکل یک ورزشکار تازه کار، مانند یک حرفه ای ورزیده باشد. مصرف نوشابه های گازدار نتیجه ای جز وارد شدن قند به بدن که نیازمند تلاش مضاعفی برای سوزاندن آن است نخواهد داشت. به جای نوشیدن نوشابه های گازدار می توان آبمیوه های طبیعی به ویژه آب گوجه فرنگی مصرف کرد که به علت دارا بودن پتاسیم از اهمیت ویژه ای برای ورزشکاران برخوردار است.
4- غذاهای پر ادویه
خوردن گوشت های طبخ شده به روش هندی و سرشار از ادویه جات باعث سوزش معده و ورم بدن به علت احتباس آب خواهد شد. از این رو بهتر است گوشت طبخ شده با ادویه جات را با آب و لیمو تناول کرد.

216-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها