بازسازی پایگاه‌های روسیه؛ از ویتنام تا اقیانوس آرام

بازسازی پایگاه‌های روسیه؛ از ویتنام تا اقیانوس آرام
جمعه 22 مرداد 1395 - 19:48

فرمانده سابق نیروی هوایی روسیه از طرح گسترده این کشور برای راه اندازی مجدد فرودگاههای نظامی این کشور در ویتنام و جزایر اقیانوس آرام و سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال "پیتر دنیکین" فرمانده سابق نیروی هوایی روسیه در گفتگو با خبرگزاری نووستی گفت: عملیات گسترده ای برای تجهیز مجدد ارتش در جریان است و صنایع نظامی کشور در زمینه تقویت و پیشرفت هواپیماهای آینده تلاش می کنند. همچنین تلاش ها برای بازسازی و راه اندای مجدد فرودگاههای متعلق به روسیه در قطب شمال و مناطق دورتر از جمله ویتنام و جزایری در اقیانوس آرام و سوریه در جریان است.
وی افزود: نیروی هوایی و هوافضای روسیه با شرکت در عملیات علیه تروریسم در سوریه، سطح آمادگی بی نظیری در زمینه مدیریت درگیری ها از خود به نمایش گذاشت.
این فرمانده سابق ارتش روسیه تأکید کرد: شمار نیروهای روسیه در سوریه برای شرکت در عملیات نظامی گسترده تر از جنگ کنونی در سوریه کافی نیست.
روزنامه "ایزویسیتا" به نقل از منابعی در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور درصدد توسعه و تقویت فرودگاه حمیمیم در حومه لاذقیه سوریه و تبدیل آن به یک پایگاه هوایی کامل وابسته به نیروی هوا فضای روسیه و آماده سازی آن برای فرود بمب افکن های استراتژیک و هواپیماهای غول پیکر ترابری است.
یادآور می شود نیروی هوایی اتحاد جماهیر شوروی و سپس فدراسیون روسیه در فاصله سالهای 1979 تا 2002 از پایگاه هوایی کامران در ویتنام استفاده می کرد و اظهارات دنیکین، اولین موضع یک مقام روسی درباره احتمال از سرگیری استفاده از این پایگاه توسط مسکو می باشد.
همچنین وزارت دفاع روسیه در گذشته از تأسیس یک مرکز استقرار جدید ناوگان اقیانوس آرام در جزیره ماتوا (یکی از مجموعه جزایر کوریل) در این منطقه و همچنین بازسازی فرودگاه قدیمی شوروی در این جزیره خبر داده بود.

216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها