سعودی ها کارگاه گفتمان دینی ضد تروریسم راه انداختند!

سعودی ها کارگاه گفتمان دینی ضد تروریسم راه  انداختند!
جمعه 29 مرداد 1395 - 13:13

العالم - کارگاه آموزشی «نقش گفتمان دینی در مقابله با پدیده تروریسم»، با مشارکت دانشگاه علوم امنیتی نایف عربستان ، دیروز(پنجشنبه) در شهر «خارطوم» پایتخت سودان، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این کارگاه آموزشی دو روزه با مشارکت اتحادیه عرب و وزرای اطلاع‌رسانی برخی کشورهای عربی و نمایندگان مؤسسات رسانه‌ای جهان عرب به میزبانی شهر «خارطوم»، پایتخت سودان برگزار می‌شود و در آن نقش و کارکرد رسانه‌های عربی در جلوگیری از پدیده تروریسم مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

هیفاء ابوغزاله، معاون دبیرکل و رئیس بخش رسانه و ارتباطات اتحادیه عرب تأکید کرد: این کارگاه آموزشی در راستای اجرایی‌شدن تصمیم شورای وزاری اطلاع‌رسانی کشورهای عربی و اجرای طرح مرحله به مرحله «پیاده‌سازی راهبرد رسانه‌‌های عربی برای مبارزه با تروریسم» برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسئله مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی امروز از اولویت بالایی در سطح منطقه و جهان برخوردار است.

هیفاء ابوغزاله اظهار داشت: نقش گفتمان دینی در مبارزه با تروریسم و ایدئولوژی تندروی، نقش رسانه‌های مختلف در مبارزه با تروریسم و اندیشه‌های تندرو و همچنین نقش تربیت، شیوه‌های آموزشی و شبکه‌های اجتماعی که تروریست‌ها و سازمان‌های تندرو از این شبکه‌ها برای جذب جوانان و اغوای آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند، از محورهای مورد بررسی این کارگاه‌های آموزشی است.

فوزی الغویل، مدیر اداره فنی شورای وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای عربی نیز در این باره گفت: این کارگاه آموزشی در راستای اجرای مرحله‌ به مرحله «پیاده‌سازی راهبرد مشترک رسانه‌های عربی برای مبارزه با تروریسم» که توسط دبیرخانه اتحادیه عرب و دانشگاه علوم امنیتی «نایف» عربستان تدوین شده است، برگزار می‌شود.

اقدامات و طرح‌های مشخص، اجرای دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و انجام مطالعات و تحقیقاتی در این زمینه از جمله مفاد استراتژی رسانه‌ای مشترک عربی برای مبارزه با تروریسم است.

وی در ادامه بر ضرورت یکپارچه‌شدن تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم و تدوین چشم‌اندازی جدید برای گفتمان دینی در منطقه در چارچوب مقابله با تروریسم تأکید کرد و گفت: اتحادیه عرب تلاش می‌کند در مقطع کنونی طرح مرحله به مرحله «پیاده‌سازی راهبرد رسانه‌های عربی برای مبارزه با تروریسم» را اجرا کند.

در هفته های گذشته به دنبال افشای بخشی از اسناد مربوط به دخالت عربستان در حملات تروریستی یازده سپتامبر 2011 آمریکا ، مسئولان سعودی در تنگنای شدیدی قرار گرفته اند.

بسیاری از اعضای گروههای تروریستی فعال در عراق و سوریه و سایر کشورهای منطقه تابعیت سعودی دارند و از داخل آن کشور کمک های فراوانی برای تروریست ها در سوریه وعراق فرستاده می شود.

به دنبال تجاوز به یمن و قتل عام هزاران تن از مردم بیگناه آن کشور دربمباران های گسترده سعودی ها، درماههای گذشته دهها گزارش سازمان های حقوق بشری، اقدام های عربستان در حمله به یمن را جنایت علیه بشریت توصیف کرده اند.

 

پربیننده ترین خبرها