"ویروس تابعیت"، بیگانگان المپیکی در تیم‌های عربی!

شنبه 30 مرداد 1395 - 09:06

مشارکت کشورهای عربی به ویژه بحرین در المپیک ریو 2016 با اتباع کشورهای بیگانه، بحث و جدل فراوانی را در محافل ورزشی به راه انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بین کشورهای عربی، بحرین بیشترین اتباع بیگانه را برای حضور در المپیک ریو 2016 به خدمت گرفته بود به صورتیکه در قسمت ورزشهای دو و میدانی، تیم این کشور شامل 6 اتیوپیایی، 5 کنیایی، 3 نجیریه‌ای و یک مغربی بود.  بحرین در تیم کشتی خود نیز "آدم باتیروف" قهرمان روس را به خدمت گرفته است.
روسیا الیوم نوشت: تیم کشور قطر نیز در المپیک ریو شامل چندین ورزشکار بیگانه بود که بارزترین آنها "عبدالرحمن بله" دونده سودانی است، "لی بینگ" کره‌ای هم در تنیس روی میز، نماینده قطر در المپیک بود.
قطر در تیم دو و میدانی خود یک ورزشکار سودانی، دو ورزشکار نیجریه ای، یک مغربی، و یک کنیایی نیز دارد. یک جوان ورزشکار مصری هم نماینده این کشور در رشته پرتاب چکش می‌باشد.
8 نفر از اعضای تیم والیبال قطر نیز از کشورهای بوسنی، صربستان، کوبا، فرانسه و سوریه هستند.
در تیم امارات هم 2 دونده اتیوپیایی و 3 جودوکار اهل مولداوی هستند.

مشارکت برخی کشورها مانند بحرین در المپیک با ورزشکاران بیگانه که تابعیت گرفته اند، درحالی است که این کشور به صورت گسترده در حال سرکوب مخالفان، و لغو تابعیت شهروندان خود فقط به دلیل بیان مسالمت آمیز انتقادها و اعتراضهای خود به حاکمیت، است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها