فاجعه منا و حق سعودی! + ویدئو

شنبه 13 شهريور 1395 - 21:21

مسئولان سعودی موانع زیادی را پیش روی حجاج برخی از کشورهای اسلامی ازجمله حجاج ایرانی، یمنی و سوری برای ادای فریضه حج قرار داده اند.

"عبد الرزاق بوغنبور" هماهنگ کننده ائتلاف حقوق بشر مغرب در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم گفت:" آزادی عقیده به معنای تضمین انجام مناسک دین اسلام  از جمله حج است و درنتیجه، جایر نیست که عربستان سعودی به هیچ شکلی، مسلمانی را از ادای این فریضه منع کند.

" احمد ابوحليمه" مسئول فراکسیون دانشجویان درغزه گفت:" مسئولان سعودی حق ندارند که مسلمانان را از ادای فریضه حج منع کنند؛ زیرا آن ها مهمانان خانه خدا هستند نه مهمانان کشور یا دولت سعودی، به همین دلیل می گوییم که این اختلاف میان امت اسلامی در جهت خدمت به طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

شيخ " مهدی الصميدعی" مفتی اهل تسنن و جماعت نیز به خبرنگار العالم گفت :" ممانعت مسئولان سعودی از ادای فریضه حج، هیچ دلیل قانونی و شرعی ندارد، و درصورتیکه دولت سعودی درباره پذیرش برخی افراد نظر خاصی دارد، نباید آن را به تمام حجاج تعمیم دهد".

زائران بیت الله الحرام امسال درحالی به زیارت خانه خدا می روند که بیم آن می رود که حوادث خونبار سال گذشته در مراسم حج بار دیگر به علت سوء مدیریت مسئولان سعودی تکرار شود.

سال گذشته هزاران نفر از حجاج در حادثه منا و حوادثی مانند سقوط جرثقیل در خانه خدا کشته یا مجروح شدند.

215-9

پربیننده ترین خبرها