مصاحبه با خانم خبرنگارشبکه العالم

پوشش خبری سه جنگ صهیونیست ها علیه غزه

پوشش خبری سه جنگ صهیونیست ها علیه غزه
پنج‌شنبه 18 شهريور 1395 - 10:37

سایت "هلا فلسطین"، مصاحبه ای با "اسراء البحیصی"، خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هلا فلسطین" درباره "اسراء البحیصی" نوشت: از همان ابتدای کودکی، رفتار و شخصیت قوی و خاص خودش را داشت. تن صدای بالا، تأثیر مهمی در حرفه رسانه ای وی که از همان ابتدای کودکی آغاز شد، داشته است. وی به دنبال رؤیاهایش، چند رسانه داخلی، منطقه ای و بین المللی را تجربه کرد.
انسانیت و تعصبش نسبت به مسائل و آرمان های وطن و هموطنانش، از جمله ویژگی های اوست و ما امروز در مصاحبه با اسراء البحیصی، خبرنگار العالم در غزه به بررسی مهمترین مراحل زندگی حرفه ای و رسانه ای او پرداخته ایم.
البحیصی در این مصاحبه گفت: "بارقه های اولیه این استعداد را در بازی های کودکانه با دوستانم و در مطالعه مداوم دیدم. ششم ابتدایی بودم که برای اولین بار نویسندگی را تجربه کردم. سپس وارد مرکز آموزش اجتماعی تامر شدم. سه سال بعد اولین نوشته هایم را در نشریه الحیاة الجدیدة چاپ کردم."
اسراء می گوید: "کلاس دهم بودم که فعالیت رسانه ای را با اجرای برنامه ای در رادیو صوت الحریه (رادیو صدای آزادی) آغاز کردم. سپس همکاری با رادیو صوت العمال (رادیو صدای کارگر) را به عنوان گوینده خبر آغاز کردم. پس از وقفه در دوره دبیرستان، فعالیت رسانه ای را دوباره این بار با تلوزیون فلسطین و رادیو الایمان از سر گرفتم."
نکته جالب اینجاست که اسرا با معدل 95.2 درصد از دبیرستان فارغ التحصیل شده در حالی که همین عدد، طول موج پخش رادیو (صوت العمال) هم بود. و مدیر رادیو اولین کسی بود که این تقارن را به او اطلاع داد.
اسراء در سال 2006 به عنوان خبرنگار وارد شبکه العالم شد. او در زمان حاضر دانشجوی دانشگاه الاقصی است.
اسراء درباره پیوستن به شبکه ماهواره ای العالم می گوید: "از وقتی وارد شبکه العالم شده ام به نوعی به ثبات روحی و حرفه ای رسیده ام. البته کارم سنگین تر شده است چون همزمان باید با دو شبکه رسانه ای همکاری کنم در حالی که هنوز دانشجو هستم و به تازگی ازدواج کرده ام."
وی همان طور که خود می گوید تقریبا در سن بیست سالگی به استخدام رسمی العالم درآمده است و در کنار فعالیت حرفه ای اش در العالم از اوایل امسال به عنوان مجری، همکاری با شبکه "الکوفیه" را هم آغاز کرده است.
اسراء درباره پوشش خبری سه جنگی که (رژیم صهیونیستی) علیه غزه به راه انداخت، این مرحله از کار را تجربه ای بسیار دشوار توصیف کرد که از حیث روانی و انسانی بسیار دشوار بود که هرگز از خاطر محو نمی شود اما از حیث حرفه ای، تجربه ای بسیار بزرگ و منحصر به فرد بود که منشأ تجربه ها و مهارت های تازه تری برای وی شد.
اسراء علاوه بر پوشش جنگهای غزه، در زمینه های دیگر هم تجربه های متفاوتی داشته است از جمله اینکه وی اولین خبرنگار زن فلسطینی بود که به تونل های رزمندگان مقاومت راه یافت.
این خبرنگار العالم چندین مصاحبه اختصاصی با رهبران و رزمندگان مقاومت فلسطین از جمله شهید جمال ابو سمهدانه، دبیر کل کمیته های مقاومت مردمی فلسطین ترتیب داده است.
وی شهادت همکار فیلمبردارش، حامد الشوبکی را تلخ ترین خاطره کاری خود می داند و می گوید: "صحنه کشته شدن او زمانی که می خواستیم برای تهیه گزارش برویم، هیچ گاه از خاطرش نمی رود."
اسراء خاطرات بامزه ای هم از فعالیت های حرفه ای اش دارد؛ او می گوید: "در زمان جنگ ما سرگرم پوشش حوادث میدانی بودیم من برای ارائه گزارش جلوی دوربین ایستاده بودم، ناگهان با صدای شلیک گلوله تعادلم را از دست دادم و یک واکنش غیر طبیعی نشان دادم. چند ثانیه بعد وقتی خودم را جمع و جور کردم و به حال عادی برگشتم متوجه شدم تمام کسانی که آن اطراف بودند که البته بیشتر کودکان بودند، داشتند به حرکت من می خندیدند."
شایان ذکر است که اسراء البحیصی، در سال 2000 به عنوان نماینده زن فلسطینی در کنفرانسی که در مصر برگزار شد، شرکت کرد. وی در سال 2004 نیز به نمایندگی از جوانان فلسطین در کنفرانسی در جنوب افریقا شرکت کرد و در سال 2013 نیز به عنوان نماینده زن فلسطینی در کنفرانسی در ایران حضور یافت.
اسراء جوایز متعددی هم در ارتباط با فعالیت رسانه ای دریافت کرده است که مهمترین آنها، جایزه بهترین خبرنگار زن در جهان عرب و اسلام در سال 2010 بود که از سوی شورای رادیو و تلوزیون به وی تقدیم شد.
البحیصی برای گرفتن دکترای خبرنگاری تلاش می کند و از بعد حرفه ای نیز می کوشد پیام رسان دغدغه های ملت خود باشد.
اسراء به جوانان می گوید: "تلاش کنید به مبارزات خود ادامه دهید تا آرمان بر حق خود را با استفاده از امکانات موجود به جهانیان بقبولانید. خود را برای بهره برداری از هر فرصتی آماده کنید چرا که ممکن است چنین فرصتی دیگر تکرار نشود."

208-211-9

پربیننده ترین خبرها