در پی جنایتهای ارتش عربستان در یمن؛

نمایندگان آمریکایی: فروش سلاح به عربستان را متوقف کنید

نمایندگان آمریکایی: فروش سلاح به عربستان را متوقف کنید
جمعه 19 شهريور 1395 - 09:57

در پی جنایت های ارتش عربستان در یمن، چهار تن از اعضای کنگره آمریکا با ارائه پیش نویس قانونی خواستار متوقف شدن اجرای قرارداد فروش تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چهار تن از اعضای کنگره آمریکا با ارائه پیش نویس قانونی خواستار متوقف شدن اجرای قرارداد فروش تانک های "آبرامز" و سایر تسلیحات نظامی آمریکا به قیمت یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون دلار به عربستان شدند.

راند پل و مایک لی از حزب دمکرات و کریس مرفی و ال فرانکن از حزب دمکرات پیش نویس قانون مذکور را ارائه کرده اند. اگرچه هیچ گونه نشانه ای مبنی بر تلاش ها برای انجام رأی گیری درباره این پیش نویس به چشم نمی خورد اما اقدام مذکور به منزله آخرین نشانه در زمینه مخالفت شدید با قرارداد فروش سلاح امریکا به عربستان در میان قانونگذاران امریکایی است.

هدف از این پیش نویس، جلوگیری از فروش سلاح های آمریکا به عربستان است.

کریس مرفی سناتور دمکرات در این باره گفت: عامل اصلی مخالفت چهار نماینده مذکور با فروش سلاح به عربستان، حمله نظامی این کشور به یمن است که به تقویت افراطیون در منطقه خواهد انجامید.

مرفی افزود: جنگ در یمن به یک فاجعه تبدیل شده است. آمریکا باید فروش سلاح خود به عربستان را متوقف کند تا از بابت تغییر رفتار شرکای عربستانی خودمان اطمینان پیدا کنیم.

در جنگ عربستان علیه یمن تاکنون چندین هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده یا زخمی شده اند. در این مدت، سه میلیون یمنی نیز آواره شده اند. ارتش سعودی از جمله از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا در این جنگ استفاده کرده است.
216-6
 

پربیننده ترین خبرها