حمایت عالم اهل تسنن از پیام حج مقام معظم رهبری

حمایت عالم اهل تسنن از پیام حج مقام معظم رهبری
جمعه 19 شهريور 1395 - 11:46

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان، پیام حج مقام معظم رهبری را انتقادی بجا و درست از عملکرد نادرست عربستان در خصوص فاجعه منا توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات سخیف مفتی عربستان سعودی و فاجعه منا خاطرنشان کرد: آیا کمیته تحقیقات تشکیل شده و نتایجی اعلام کرده است ؟! و آیا علت ازدحام حجاج را کسی می داند؟ چرا باید دری که حجاج از آن عبور می کردند، بسته می شد و آن همه ازدحام پیش می آمد و چرا همین در فقط برای عبور کاروان یکی از شاهزادگان یا کسی دیگر از سران مملکتی سعودی باز شد؟ چرا جهان اسلام سکوت کرده است؟ قربانیان فاجعه منا از کشورهای مختلف اسلامی بودند، پس چرا جهان اسلام سکوت کرده است؟! چرا پیکرهای شهدای منا بدون شناسایی هویت شهدا دفن شد؟ چرا پیکرها در کانتینرها انداخته شد و آیا پیکرهای شهدا، کالاهای بی مصرف یا فاسد بودند که آنگونه در کانتینرها ریخته شدند؟!

عربستان حجاج ایرانی را از مناسک حج محروم کرد

سپس مذاکرات عربستان و ایران برای بررسی مساله حج آغاز شد و عربستان در این مذاکرات شرط های غیرمنطقی پیشنهاد کرد و سرانجام حجاج ایرانی را از ادای مناسک حج محروم کرد و هم اکنون چنین وانمود می کند که حجاج ایرانی فاجعه منا را آفریدند! در حالی که حجاج ایرانی خود قربانی این فاجعه بودند و رسانه های سعودی ادعا می کنند که ایرانی ها از رفتن به حج امتناع می کنند و مقامات ایرانی شرط های عربستان را نپذیرفتند؛ در حالی که چنین ادعایی خنده آور است. 

مفتی سعودی ملت ایران را آتش پرست خطاب کرد

پیام حج رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران برگرفته از تعالیم اسلامی و دلسوزانه و حاکی از نگرانی ایشان در قبال فاجعه منا و احتمال تکرار آن بود. متأسفانه واکنش مفتی عربستان سعودی غیرمنطقی و نادرست بود. مفتی عربستان در اظهارات خود ایرانیان را آتش پرست و نوادگان آتش پرستان و غیرمسلمان خوانده است که این توصیفات در شأن مردم ایران نیست. 

اظهارات نابجای مفتی عربستان

اظهارات مفتی عربستان به آتش اختلافات دامن می زند و شنیدن آن از زبان یک عالِم دینی -اگر نگوییم مفتی یک کشور اسلامی بزرگ و مهد اسلام- عجیب است. این اظهارات نابجا در حالی بیان می شود که وضع و اوضاع امت اسلامی نابسامان است و بیان حتی یک کلمه غیرمسئولانه می تواند جنگ و فتنه ای به پا کند. ایرانی ها هر سال به حج می روند و آیا مفتی عربستان تازه به این نتیجه رسیده است که ایرانی ها غیرمسلمان هستند و نباید به حج بروند و باید برای همیشه از ادای مناسک حج محروم شوند؟!

ادای مناسک حج حق همه مسلمانان

همه مسلمانان بدون استثناء باید از حق ادای مناسک حج برخوردار شوند و مقامات سعودی باید به نحو احسن به اداره امور حج بپردازند؛ نَه اینکه برخلاف تعالیم اسلامی و طبق میل و خواست خودشان هر کسی را خواستند، از حج محروم کنند و به هر کسی که خواستند، اجازه ادای مناسک حج بدهند. 

مساله سیاسی کردن حج که ایرانی ها متهم به سیاسی کردن حج می شوند، باید به خوبی توضیح و تبیین شود. چرا خطیب مسجد الحرام و رسانه های سعودی تجاوز عربستان به یمن و حمایت آل سعود از گروه های تروریستی را " جهاد " می نامند ولی به حجاج ایرانی اجازه داده نمی شود که شعار "مرگ بر اسرائیل" را سر دهند.

القابی همچون نوادگان آتش پرستان نمی تواند این واقعیت را بپوشاند که ایران همچنان از مقاومت در لبنان و فلسطین و هر جایی در جهان برای مقابله با "اسرائیل" حمایت می کند.

ادعای حمایت ایران از مقاومت برای دست یابی به اهداف توسعه طلبانه خود ادعایی پوچ است زیرا ایران بهای گران حمایت خود از مقاومت را می پردازد و منفعتی به دست نمی آورد .

حمایت علمای اهل تسنن از ایران  

ترساندن اهل تسنن کشورهای اسلامی از ایران بیراهه رفتن است و ادعای تلاش ایران برای ترویج تشیع در جوامع اهل تسنن ادعایی نامعقول و نابجاست .

ما به عنوان علمای اهل تسنن حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از محورهای مقاومت اعلام می کنیم.

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

آیا "عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، همدستی در محاصره باریکه غزه، تخریب سوریه، حمایت از خوارج زمان، هزینه کردن بیت المال در خوشگذرانی ها و جنگ های متجاوزانه و  پیروی از آمریکای جنایتکار "بیانگر وابسته بودن به مذهب تسنن است؟! 

آیا کسانی که خود را اهل تسنن می نامند (مسئولان سعودی) و با این ادعا به تخریب وجهه اسلام و بدنام کردن این دین الهی می پردازند ، واقعاً اهل تسنن هستند؟!

حمایت واقعی ایران از فلسطین و اشک تمساح برخی کشورها

جمهوری اسلامی ایران قضیه فلسطین را مهمترین قضیه جهان اسلام می داند و از ملت فلسطین به هر نحو ممکن حمایت می کند؛ در حالی که برخی از کشورهای اسلامی این قضیه حساس را فراموش کرده اند و تظاهر به حمایت از قضیه فلسطین می کنند و برای ملت فلسطین اشک تمساح می ریزند.

یکی از مهمترین وظایف ما در این برهه از تاریخ پایان دادن به اختلافات و فتنه های فرقه ای و مذهبی و نزدیک کردن مسلمانان مذاهب مختلف به همدیگر است. 

214 ـ 211-6

پربیننده ترین خبرها