معشوقۀ کلینتون و دشمن ترامپ مناظره را داغ می‌کنند

معشوقۀ کلینتون و دشمن ترامپ مناظره را داغ می‌کنند
دوشنبه 5 مهر 1395 - 23:06

چند هفته مانده تا رقابت سرنوشت ساز برای اشغال کرسی ریاست در کاخ سفید، بامداد فردا اولین مناظره از سه مناظره ای که قبل از انتخابات برگزار خواهد شد، انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری العالم، کارشناسان معتقدند مناظره های پیش رو نقشی سرنوشت ساز در رقابت دو نامزد جمهوری خواه و دمکرات انتخابات آمریکا خواهد داشت. پیش بینی می شود این مناظره از نظر تعداد بینندگان به رکورد جدیدی دست یابد، چنان که آمارهای های اولیه نشان می دهد که مرحلۀ نخست مناظره های انتخاباتی حدود 100 میلیون بینندۀ آمریکایی را به خود جذب خواهد کرد.
این مناظرۀ 90 دقیقه ای توسط لستر هولت 57 ساله، مجری شبکۀ ان بی سی، اداره می شود و مکان برگزاری آن در دانشگاه هوفسترا است که حدود یک ساعت از شهر نیویورک فاصله دارد.
قرار است مناظره به چند مرحلۀ 15 دقیقه ای تقسیم شود، به این ترتیب که مجری برای هر یک از نامزدها سؤالی مطرح می کند و به آنها فرصت پاسخگویی می دهد. سپس، هر یک از آنها به پاسخگویی به سؤالات رقیب خواهند پرداخت.
به طور کلی سه محور اصلی بر مناظره حاکم خواهد بود که عبارتند از «جهت گیری آمریکا»، «ایجاد آسایش» و «امنیت».
دمکرات ها می گویند هیلاری برای مناظره ها کاملا آمادگی دارد و در پاسخ های خود قاطع و مسلط است. مهم تر از آن، با روحیۀ عالی و عملکرد قدرتمند که نشانگر غلبۀ او بر بیماری اخیر است وارد عمل خواهد شد.
جمهوری خواهان نیز بر تهدید ترامپ مبنی بر دعوت از جنیفر فلاورز، معشوقۀ سابق بیل کلینتون، برای نشستن در ردیف جلو در حین مذاکره تکیه کرده اند. نشریۀ انگلیسی گاردین خاطرنشان می کند که فلاورز به رغم آن که در سال 2007 از هیلاری حمایت کرده بود، دعوت ترامپ را پذیرفته است.
تهدیدهای ترامپ، پاسخی به دعوت دمکرات ها از مارک کوبان، دشمن قدیمی ترامپ، برای حضور در مناظره است.
بر اساس جدیدترین نظرسنجی که توسط نشریۀ واشنگتن پست منتشر شد 46 درصد از مشارکت کنندگان به هیلاری و 44 درصد به ترامپ رأی می دهند. در همین حال نشریۀ نیویورک تایمز با حمایت از هیلاری کلینتون، قدرت او را برای رویارویی با چالش های فراروی آمریکا ستود و ترامپ را بدترین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ معاصر آمریکا توصیف کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها