داستان 8 ساختمان عجیب با اشکال حیوانات (ویدیو)

سه شنبه 6 مهر 1395 - 14:18

انواع ساختمان های عجیب و غریب در جهان ساخته شده است ولی ساختمان های عجیب تری به شکل حیوانات مختلف ساخته شده است که هر یک داستانی دارد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، شبکۀ سی ان ان عربی با انتشار گزارشی هشت ساختمان جالب در سراسر جهان را که طراحی آن ها از حیوانات الهام گرفته شده است، معرفی کرد:

1- کلیسای جوجه:
مردم شهر مادیرا بیچ در ایالت فلوریدا آمریکا پس از جنگ جهانی دوم مقداری پول جمع آوری کردند و زمینی خریدند و در این زمین کلیسایی ساختند که بالای بنای ناقوس این کلیسا چشمان و منقار جوجه طراحی شده است.
2- ساختمان ماهی:
بسیاری از مهندسان دهه هشتاد قرن گذشته در اسپانیا عاشق ستون های ساختمان های یونان باستان بودند ولی مهندسی به نام فرانک گِری که ماهی ها را نیاکان انسان می دانست، سال 1992 یکی از بناهای بازی های المپیک را به شکل ماهی طراحی کرد و ساخت.
3- مهد کودک گربه:
مهد کودکی در آلمان به دست 2 مهندس به نام تومی اونگارا و آیلا یوندِل ساخته شده است که درب این مهد کودک به شکل دهان گربه و دربِ منتهی به محوطه بازی به شکل سرسره ساخته شده است.
4- سکوی گاو:
یک سکو به شکل گاو در شرق شهر مونترال کانادا به دست مهندس ژوزه پِرو ساخته شده است که از روی این سکو می توان به تماشای چراگاه ها و گاوها پرداخت.
5- برج های فیل:
سه برج به شکل فیل به ارتفاع 100 متر توسط مهندسی به نام اونگ آرد ساتراباندو در شهر بانکوک پایتخت تایلند ساخته شده است. این برج ها به همدیگر متصل هستند و به شکل فیلم درآمده اند.  
6- مرکز صدف:
مرکز علوم شهر برِمِن آلمان به شکل صدف نقره ای رنگ توسط توماس کلومپ ساخته شده است. این مرکز سال 2000 افتتاح شد.
7- ساختمان فیل:
ساختمانی به شکل فیل، به نام لوسی، در شهر مارگیت ایالت نیوجرسی آمریکا در سال 1882 ساخته شد. این ساختمان هم اکنون شامل یک دفتر، یک بار و یک خانۀ ییلاقی می شود. ساختمان لوسی حدود 20 متر ارتفاع دارد و از چوب و آهن ساخته شده است.
8- هتل تمساح:
هتلی به شکل تمساح در پارک ملی کاکادو استرالیا ساخته شده است. از پنجره های این هتل می توان انواع حیوانان را از جمله کانگرو و دیگر حیوانات معروف این قاره تماشا کرد.

214


 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها