دردل النجیفی با سفیر آمریکا در عراق!

دردل النجیفی با سفیر آمریکا در عراق!
سه شنبه 13 مهر 1395 - 18:03

اسامه النجیفی رئیس ائتلاف متحدون عراق درباره آنچه "انتقام جویی، درگیری و نزاع بین قومیت ها و نژادها پس از آزادسازی موصل" خواند، هشدار داد.

سومریه نیوز امروز سه شنبه به نقل از النجیفی گزارش کرد: عملیات آزادسازی موصل به علت وجود قومیت ها و نژادهای مختلف در استان نینوا و جرایم و جنایاتی که داعش در حق قشر یا قشرهای خاصی از ساکنان این استان مرتکب شده است، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که پس از پایان عملیات باید به تبعات منفی فعالیت داعش در استان مذکور برای پیشگیری از اقدام های انتقام جویانه، درگیری و نزاع بین قومیت ها و نژادها پایان داد.
النجیفی پس از دیدار با  داگلاس آلن سیلمان سفیر آمریکا در عراق، در بیانیه ای اعلام کرد: داعش به زودی فروخواهد پاشید و همه ما با ریشه کنی علل و عوامل افراط گری باید مانع ظهور داعش جدید شویم. مردم استان نینوا حق دارند که در آزادسازی استان خود نقشی اساسی ایفاء کنند و پشتیبانی آنها از نیروهای بسیج مردمی و عشایر زمان آزادسازی را کوتاه تر خواهد کرد و به آن سرعت خواهد بخشید.
النجیفی در دیدار با سیلمان مسائلی را همچون آمادگی ارتش، بسیج مردمی، عشایر و پیشمرگه برای سرکوب داعش و آزادسازی استان نینوا خصوصاً موصل بررسی کرد.
وی که قبلا رئیس مجلس نمایندگان عراق بود، افزود: نیروهایی که در عملیات آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد ، باید حافظ جان و مال و زیرساخت های این شهر باشند و از رسیدن هر گونه آسیبی به مردم و املاک آنها و شهرشان جلوگیری کنند.  
سیلمان نیز مدعی شد که آمریکا برای بازگرداندن زندگی عادی به استان نینوا تلاش خواهد کرد و پس از بیرون رانده شدن داعش از این استان طرحی بین المللی برای نابود کردن مهمات برجای مانده از این گروه و بازسازی زیرساخت ها آغاز خواهد شد. 

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها