عکس‌های جالب از روستای دور افتاده در افغانستان

عکس‌های جالب از روستای دور افتاده در افغانستان
سه شنبه 20 مهر 1395 - 09:59

روستایی به نام " گذرگاه واخان" در شمال شرقی افغانستان بین مرزهای پاکستان و تاجیکستان وجود دارد که مردمش تاکنون نَه جنگی دیده‌اند و نَه طالبان را می شناسند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روستای گذرگاه واخان از سطح دریا 4 هزار و 500 متر فاصله دارد و در منطقه ای ناهموار و لم یزرع قرار دارد و جمعیت مردمش حدود 12 هزار نفر است مردمی دامپرور که زندگی ساده ای دارند و بهره ای تجملات زندگی نبرده اند و نمی دانند که طالبان چیست و ارتش آمریکا به کشورشان حمله کرده است.  
برای رسیدن به روستای گذرگاه واخان باید سوار وسیله نقلیه هوایی شد سپس سوار یک خودرو شد و در راه هایی طبیعی که 50 سال پیش با راه رفتن پدید آمده اند ، حرکت کرد. 
عکاسی فرانسوی به نام اِریک لافورگ اوت 2016 به روستای ناشناختۀ گذرگاه واخان رفت تا تصاویری از این روستای دورافتاده و فراموش شده تهیه کند.
ساختمان های روستای گذرگاه واخان از سنگ و گچ ساخته شده است روستائی که هیچ ارتباطی با جهان خارج ندارد و گفته می شود که مردم این روستا از 2 هزار سال پیش تاکنون در این روستای کوهستانی زندگی می کنند.
لافورگ می گوید : کوه های روستای گذرگاه واخان 6 ماه از سال پوشیده از برف می شود و کودکان این روستا مسی و رونالدو را نمی شناسند.

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها