ویدئو؛ داعش چه بر سر زنان می‌آورد

دوشنبه 26 مهر 1395 - 19:54

یک زن ایزدی از اهالی شهر سنجار در غرب موصل از جنایات داعش و نقض حقوق انسانی وی و فرزندانش در مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک زن ایزدی به نام "ام جنار" از اهالی منطقه کوجو از توابع شهر سنجار از جنایات داعش علیه خودش و خانواده اش پرده برداشت.
جنایات داعش علیه "ام جنار" اولین جنایت داعش علیه ایزدی ها نبوده و آخرین مورد آن نیز نخواهد بود. اما از آنجا که به مدت حدود دو سال انواع جنایت ها به طور مکرر علیه وی و فرزندانش انجام شده است، می توان وی را جزو قربانیان فاجعه بارترین جنایات این گروهک تروریستی داعش به شمار آورد، به طوری که تروریست های داعش در این مدت گاهی آنها را به عنوان کنیز در مناطق تحت اشغالشان فروخته و گاهی فرزندان خردسال وی را مسموم کرده و به قتل رسانده اند.
ام جنار که در یکی از اردوگاههای ایزدی ها در کردستان عراق زندگی می کند سرنوشت مصیبت بارش از اولین روزهای حمله تروریست ها به سنجار و کشته شدن مردان و به اسارت درآمدن زنان و انجام کلیه روش های شکنجه علیه اسرا را چنین تعریف می کند:
"ما را در مدرسه کوجو از توابع سنجار به مدت 15 روز زندانی کردند. عناصر داعش کلیه لوازم و وسایل شخصی ما را گرفتند و مردها را به اسارت درآوردند. پس از آن صدای شلیک گلوله و اعدام آنها را شنیدیم. پس از آن زنان را به ساختمان دانشکده فنی منطقه صولاغ از توابع سنجار منتقل کرده و اسامی ما را یادداشت کرده و دختران مجرد را از زنان متأهل جدا کردند. یکی از دختران مذکور، دختر 11 ساله ام بود."
ام جنار همچنین می افزاید: گروه داعش نه تنها مردها و زنان مسن را به قتل رساند بلکه پسران 7 تا 10 ساله را به عنوان مزدور به خدمت گرفت و به نیروهای موسوم به "اشبال الخلافه" ملحق کرد. علاوه بر این عناصر داعش به شکنجه بدنی اسرا در داخل ساختمان دانشکده فنی که این گروه آن را به بازداشتگاه تبدیل کرده بود، ادامه دادند.
این زن ایزدی در ادامه تعریف می کند: عناصر داعش همچنین پسران 7 تا 10 ساله را زندانی کرده بودند و شب ها بدون وجود هیچ دلیلی اقدام به ضرب و شتم ما می کردند. ما گاهی صدای لودرها را می شنیدیم که در نزدیکی ساختمان دانشکده محل بازداشت ما گودال های بزرگ حفر می کنند. بعدها فهمیدیم شمار زیادی از زنان به ویژه زنان مسن را به قتل رسانده و در همان گودال ها دفن کرده اند.
ام جنار با وجود زخم های سنگین روحی ناشی از تجاوزات و رفتار غیر انسانی گروهک تروریستی داعش علیه وی و خانواده اش همچنان بر افشای جنایات این گروه تأکید دارد و تصریح می کند پس از مدتی وی به زندان دیگری در تلعفر منتقل شده و سپس به عناصر گروهک تروریستی داعش در سوریه به مبلغ 14 هزار دلار به فروش رفته است.
این زن ایزدی عراقی می افزاید: "پس از سه روز ما را به پایگاه داعش در تلعفر بردند و سه ماه در داخل ساختمان ها و منازل ویران شده ماندیم. عناصر داعش در این شهر، زندانیان را مورد بازرسی قرار داده و دختران را جدا کردند. سپس یکی از والیان داعش در عراق اکثر این دختران را به والیان این گروه در سوریه فروختند. آنها نیز ما را به شهر رقه منتقل کردند. در آنجا ما را در یک مزرعه نگه داری می کردند. آنها هیچ گونه غذا یا آبی به ما نمی دادند. پس از مدتی ما را در گروههایی متشکل از پنج یا شش خانواده برای فروش به بازار کنیزان می بردند. در این بازار هر کدام از ما به قیمت 14 هزار دلار به فروش رفتیم."

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها