جعفری: مبارزه با داعش در عراق دفاع از جهان است

جعفری: مبارزه با داعش در عراق دفاع از جهان است
چهارشنبه 28 مهر 1395 - 03:46

وزیر امور خارجه عراق گفت که عراق در مبارزه با داعش درواقع از خود و از اصول دمکراسی در سراسر جهان دفاع می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم الجعفری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که جنگ ما فقط دفاع از خودمان نیست بلکه این کار به خاطر تمام دنیا انجام می شود.

وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر رعایت موازین حقوق بشر توسط نیروهای نظامی این کشور درعملیات آزادسازی موصل افزود: آزادسازی موصل از حیث امنیتی یک نقطه عطف به شمار می آید از این رو نیروهای نظامی ما خود را ملزم به رعایت حقوق بشر می دانند.

الجعفری با بیان اینکه عراق در این عملیات به حمایت بین المللی نیاز دارد، یادآور شد که در دیدار با موگرینی درباره عملیات آزاد سازی موصل در کنار سایر مسائل بحث و تبادل نظر شد.

شهر موصل در شمال عراق از سال 2014 به اشغال تروریست های داعش درآمد و عملیات آزاد سازی آن از صبح روز دوشنبه بیست و ششم مهرماه از شرق و جنوب آغاز شده است.

در چنین شرایطی مقام های اروپایی در پی آغاز عملیات آزادسازی موصل ابراز نگرانی کرده اند که اعضای داعش به کشورهای اروپایی سرازیر شوند.

جولیان کینگ، کمیسر امنیتی اروپا در مصاحبه‌ با روزنامه دی ولت آلمان گفته است که باز پس گیری موصل، پایگاه داعش در شمال عراق ممکن است به بازگشت نیروهای داعش به اروپا منجر شود.

این مقام انگلیسی و کمیسر اروپایی افزود: حتی تعداد کمی از تکفیری‌ها خطری جدی برای ما ایجاد می‌کنند که ما باید از طریق افزایش توانایی‌مان در پایداری در برابر خطرات تروریستی آماده آن باشیم.

9

پربیننده ترین خبرها