الصماد : آتش بس سازمان ملل به نفع یمنی ها نیست

الصماد : آتش بس سازمان ملل به نفع یمنی ها نیست
جمعه 30 مهر 1395 - 14:10

رئیس مجلس سیاسی اعلای یمن اعلام کرد که آتش بس پیشنهادی سازمان ملل متحد فقط به نفع عربستان سعودی است .

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، صالح الصماد رئیس مجلس سیاسی اعلای یمن گفت: «امتناع جامعه جهانی از صدور قطعنامه ای برای متوقف کردن کامل و همیشگی تجاوز به یمن نادیده گرفتن خون یمنی ها و سرپوش گذاشتن روی جرایم و جنایات عربستان سعودی محسوب می شود».
الصماد در مصاحبه با خبرگزاری سبأ گفت: «جامعه جهانی از تحقیق درباره کشتار مردم یمنی خصوصاً جنایت مجلس ترحیم صنعاء نیز خودداری می کند. همه این امور نشان می دهد که جامعه جهانی تن به فشارهای عربستان می دهد و آل سعود را در ارتکاب جنایات بیشتر گستاخ تر می کند».
الصماد افزود: «طرح آتش بسی که اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن، پیشنهاد کرده سرپوشی برای جنایات آل سعود است». 
رئیس مجلس سیاسی اعلای یمن تأکید کرد: «جامعه جهانی برای خون مردم یمن که همچنان به زمین ریخته می شود، هیچ ارزشی قائل نیست و با چشم پوشی های خود نظام سعودی را در ارتکاب جنایت افسارگسیخته تر می کند».
الصماد گفت: «اگر تجاوز به صورت کامل، همیشگی و بی هیچ قید و شرطی پایان نیابد، محاصره زمینی، دریایی و هوایی شکسته نشود، و نظام سعودی به اتهام ارتکاب انواع جرم و جنایت محاکمه نشود، معلوم خواهد شد که طرح آتش بس فرستاده سازمان ملل چیزی به جز  فریبکاری نیست».
الصماد از تشدید حملات عربستان خبر داد و افزود: «حملات هوایی عربستان اخیراً به صورت بی سابقه ای افزایش یافته است و مزدوران با پشتیبانی جنگنده های متجاوز در مناطق الجوف، البقع، میدی، نهم، صرواح و دیگر مناطق یمن جلوی چشم جامعه جهانی به مناطق مسکونی و نظامی حمله می کنند و جنگنده ها ده ها بار این مناطق را بمباران کرده اند».
الصماد با درخواست از ارتش و کمیته های مردمی برای مقابله با حملات هوایی و زمینی دشمنان، گفت: «هیچ نشانه ای که حاکی از تصمیم واقعی و جدی جامعه جهانی برای حل بحران یمن و رفع مشکلات مردم این کشور باشد، دیده نمی شود. انتقال فعالیت های بانک مرکزی از صنعاء به عدن نمونه ای از سهل انگاری جامعه جهانی است. انتقال فعالیت های بانک مرکزی به عدن و تغییر هیئت مدیرۀ این بانک با همدستی آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات بود تا بیشترین ضربه را به اقتصاد یمن بزنند و مردم این کشور را از رزق و روزی خود محروم کنند و هم اکنون صدها هزار یمنی از دریافت حقوق ماهیانه خود محروم شده و برای سومین ماه پیاپی هیچ حقوق و دستمزدی نگرفته اند».   
الصماد گفت: «ما همچنان از هر طرحی که زمینه را برای توقف کامل، همیشگی و بی قید و شرط تجاوز، شکستن محاصره زمینی، دریایی و هوائی و آغاز مذاکرات واقعی فراهم کند، استقبال می کنیم».  
الصماد سازمان ملل را به دست داشتن در تبعات انتقال فعالیت های بانک مرکزی به عدن متهم کرد و افزود: «آتش بس 72 ساعته که اسماعیل ولد الشیخ اعلام کرده است، حتی برای سرد شدن موتورهای جنگنده های سعودی نیز بس نیست، جنگنده هایی که به همراه سلاح هایِ ساخت آمریکا و انگلیس در آینده نیز برای کشتار مردم یمن به کار گرفته خواهد شد».
214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها