اتباع آمریکا از استانبول خارج می شوند

اتباع آمریکا از استانبول خارج می شوند
يکشنبه 9 آبان 1395 - 03:29

العالم - مقام های آمریکا از کارکنان کنسولگری خود در استانبول خواستند که خانواده هایشان را برای جلوگیری از حملات تروریستی از ترکیه خارج کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از فرانس پرس این اقدام به دنبال تهدید اتباع آمریکا از سوی گروههای تروریستی انجام شده است.

این دومین هشدار مقام های آمریکایی به اتباع آن کشور در ترکیه در کمتر از یک هفته گذشته و نشان دهنده نگرانی واشنگتن از افزایش تهدید های گروههای تروریستی است.

آمریکا این تصمیم را به دنبال دستیابی به اطلاعاتی اتخاذ کرد که حاکی از برنامه ریزی و فعالیت گروههای افراطی برای حمله به اتباع آن کشور در محل های سکونت یا تردد آنان در استانبول است.

سفارت امریکا درترکیه اعلام کرد که گردشگران آمریکایی و خارجی به شکل آشکار مورد هدف سازمان های تروریستی بین المللی و محلی ترکیه قراردارند.

روابط واشنگتن و آنکارا درماههای اخیر به دنبال کودتای ناکام ترکیه و متهم شدن فتح الله گولن به عنوان مغز متفکر و پشت پرده این کودتا دچار تنش شده است.

دولت اردوغان با متهم کردن گولن به دست داشتن در کودتا از مقام های امریکایی خواسته است که او را برای محاکمه به آنکارا تحویل دهند، اما مقام های امریکایی می گویند که مدارک و مستندات کافی درباره دخالت گولن در کودتای شکست خورده ترکیه وجود ندارد و تصمیم به اخراج و تحویل گولن به دستگاه قضایی آمریکا مرتبط است.

گولن که هم اکنون در تبعیدی خود خواسته در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد،  در هرگونه دخالت در کودتا علیه اردوغان را رد کرده است.

9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها