چرا به حسینیه داقوق حمله شد؟

چرا به حسینیه داقوق حمله شد؟
پنج‌شنبه 13 آبان 1395 - 17:54

عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق گفت: نتیجه تحقیق درباره بمباران حسینیه منطقه داقوق متعلق به شیعیان ترکمن عراق حاکیست که این اقدام برای ایجاد فتنه میان اقشار مختلف این منطقه بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، نیازی اوغلو که مخبر پارلمان نیز هست، افزود: کمیته حقیقت یاب در این باره تشکیل دادیم و مشخص شد عامل این حادثه یک هواپیمای عراقی بوده است.
پایگاه اینترنتی السومریه نیوز گزارش داد که اوغلو در یک کنفرانس مطبوعاتی در مجلس گفت: اهالی منطقه خواستار اعلام واقعیت، عامل این اقدام و اشخاصی که در این زمینه کوتاهی نموده اند، شدند تا به سزای عملشان برسند. البته    
به مراحل خوبی در تحقیق در این زمینه رسیدیم و از نیروهای امنیتی در کمیته امنیت و دفاع، خواسته ا یم که برای برای تکمیل پرونده و اعلام نتایج به افکارعمومی تلاش کنند.  
وی از نهادهای امنیتی و نخست وزیر کمک به تکمیل این پرونده خطرناک را خواستار شد.
این نماینده عراقی تصریح کرد: ادعاهای زیادی پیرامون اشتباه در هدف گیری وجود دارد اما نتایج تحقیقات حاکیست که هدف، ایجاد فتنه میان اقشار مردم بوده و ترکمان ها بهای آن را پرداخته اند.
نیازی خاطر نشان ساخت، اهالی داقوق و ترکمان ها خواستار اعلام واقعیت و عوامل آن هستند تا به جزای عادلانه رسیده و چنین اشتباهات ادعایی تکرار نشود.
ائتلاف ملی عراق اخیرا با انتشار بیانیه ای خواستار بازخواست عاملاین بمباران مراسم ختم در حسینیه داقوق در جنوب کرکوک شدند که در جریان آن دهها نفر کشته شدند.
همچنین این ائتلاف پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان این بمباران را خواستار شد. 
سلیم الجبوری رییس مجلس نمایندگان عراق نیز از کمیته امنیت و دفاع مجلس تحقیق درباره این بمباران و پیگیری اوضاع صحنه های نبرد در نینوا و کرکوک را خواستار شد. 
بمباران حسینیه داقوق روز سی ام مهرماه امسال انجام شد که درآن 18 نفر کشته و 45 نفر مجروح شدند.

206-9 

پربیننده ترین خبرها