آزادی کامل بعشيقه از دست داعش +ویدیو

پنج‌شنبه 20 آبان 1395 - 13:54

نیروهای پیشمرگه کردستان عراق سرانجام ناحیه بعشیقه در شمال شرقی موصل را به طور کامل از دست داعش آزاد کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه از موصل گزارش داد، آزادسازی بعشیقه، گامی مهم در جهت ایمن سازی محیط شرقی موصل پس از گذشته سه هفته از آغاز عملیات آزادسازی این شهر است.
"عامر کاکانی" از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق با نشان دادن اماکن مهم بعشیقه به خبرنگار العالم گفت: "این منطقه بعیشقه است و این خیابان اصلی آن است و این ساختمان (اداری) منطقه است الان فقط دیوار آن مانده است."
پس از آزادسازی کامل این منطقه، دوربین العالم با گردش در مناطق اطراف، حجم ویرانی ها و خسارت هایی را گروه های مسلح به زیرساختها و ساختمان ها و منازل شهروندان وارد کرده اند، به تصویر کشید.

این حجم از خسارت ها، خود گویای شدت سرسختی تروریست های داعش است که در نهایت شکست را پذیرفتند.
"مناف حسین کوجر"، مسئول امنیتی بعشیقه به خبرنگار العالم تأکید کرد: "متأسفانه بسیاری از ساختمان های دولتی و اداری در بعشیقه و بعزانی ویران شده اند."
نیروهای امنیتی بلافاصه پس از آزادسازی این منطقه شروع به جستجوی به دنبال تروریستهای باقی مانده در منطقه و پاکسازی بعشیقه از وجود مین ها و تله های انفجاری در خیابان ها و ساختمان ها کردند. تا به این ترتیب مقدمات لازم را برای آغاز مرحله بعدی عملیات و بازگشت اهالی اماده کنند.
سرلشکر جمال امینکی، رئیس ستاد مشترک نیروهای پیشمرگه هم به خبرنگار العالم گفت: "این منطقه دو سال در اشغال تروریست ها بود؛ آنها چندین تونل در این منطقه ساختند، خانه ها را هم بمبگذاری کردند و یگان های مهندسی باید همه این ها را بازسازی کند در آن صورت به مردم اطلاع خواهیم داد که به خانه هایشان برگردند."
بعشیقه از جمله مناطقی است که طایفه های مختلفی در آن زندگی می کنند. در بعشیقه شش فرهنگ و قومیت و دین شامل ایزدی ها، مسیحیان، شبک، عرب، کردها و ترکمان ها زندگی می کنند.

208

پربیننده ترین خبرها