اعلام جنگ شهردار شیکاگو علیه طرح ترامپ!

اعلام جنگ شهردار شیکاگو علیه طرح ترامپ!
سه شنبه 25 آبان 1395 - 18:48

شهردار ایالت شیکاگو، در مخالفتی صریح به اظهارات ترامپ، گفت که این شهر همچنان پناهنگاه مهاجران غیرقانونی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، رحم امانوئل در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیمارستانی در شیکاگو گفت: «شما در شیکاگو در امانید و حمایت خواهید شد. این شهر برای همه است».
وی که در طول ریاست جمهوری اوباما ریاست هیأت کارمندان کاخ سفید را به عهده داشت تأکید کرد مهاجرانی که مدارک قانونی ندارند در شیکاگو می مانند و از خدمات عمومی از جمله آموزش و خدمات بهداشتی که هزینۀ آنها توسط شهر تأمین می شود، بهره مند خواهند بود.
این اظهارات اطمینان بخش خطاب به مهاجران غیرقانونی در سومین شهر بزرگ ایالات متحدۀ آمریکا در پی تعهدات مشابه از سوی شهردار دو شهر نیویورک و لوس آنجلس صورت می گیرد که طی روزهای گذشته تأکید کردند که این دو شهر، پناهگاه مهاجران باقی خواهند ماند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، قول داده است حدود سه میلیون مهاجر را که مدعی است پروندۀ جنایی دارند اخراج کند.
گفتنی است یک جنبش که برای فراهم کردن پناهگاه برای مهاجران تلاش می کند درحدود 40 شهر آمریکا فعالیت دارد. اعضای این جنبش، مانع می شوند که پلیس، افراد بازداشت شده در این شهرها را به مقامات فدرال ارجاع دهند تا تصمیمی برای اخراج آنها گرفته نشود.
این جنبش در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما ظهوری چشمگیر داشت که مورد انتقاد جمهوری خواهان قرار گرفت زیرا به مهاجران بدون مدارک شناسایی اجازه می داد در کشور بمانند، هرچند دولت وی روند اخراج مهاجرانی را که پرونده های جنایی داشتند تسریع کرده بود.
202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها