نگرانی دیده بان حقوق بشر از موضع ترامپ در باره شکنجه

نگرانی دیده بان حقوق بشر از موضع ترامپ در باره شکنجه
جمعه 28 آبان 1395 - 05:42

العالم- اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در دوره انتخاباتی درباره بکار گیری روش های خشونت بار بازجویی، نگرانی سازمان حقوقی بین المللی دیده بان حقوق بشر را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، کنت راث معاون اجرایی این سازمان روز پنجشنبه اعلام کرد که به خاطر سخنان دونالد ترامپ دردوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری درباره استفاده از وسائل بازجویی معادل شکنجه، از نزدیک رفتار و اظهارات او را دنبال خواهد کرد.

راث به خبرگزاری فرانسه گفت که دیده بان حقوق بشر تمام آنچه که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی گفت را جدی نمی گیرد؛ اما به سیاست رسمی خود درباره فشار برای بدتر نشدن موضع گیری ها ادامه می دهیم.

وی با اشاره به اینکه ترامپ از برخی اظهارات خود عدول کرد یادآور شد: با این حال او گفت که بکارگیری شیوه شبیه سازی خفگی در آب و درصورت بی تاثیر بودن تکنیک های بدتر از آن را در بازجویی از افراد دستگیر شده به اتهام های تروریستی تایید می کند.

مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر همچنین از عمل نکردن اوباما به وعده خود برای پیگرد عاملان شکنجه درگوانتانامو ابراز تاسف کرد و گفت که این موضوع راه را برای احتمال از سرگیری اینگونه اعمال در دوره ترامپ باز می گذارد  که در دوره جورج بوش بین سالهای 2001 تا 2009 بکار گرفته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها