اولین درخواست اروپا از ترامپ دربارۀ روسیه

اولین درخواست اروپا از ترامپ دربارۀ روسیه
جمعه 28 آبان 1395 - 18:16

مقامات کشورهای اروپایی احتمالا در جریان نشستی در برلین از دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، خواهند خواست تا تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را کاهش ندهد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، به نقل از دویچه وله، قرار است این نشست در برلین و با حضور باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برگزار شود. باراک اوباما هم قبل از این نشست، جانشین خود دونالد ترامپ را ترغیب کرد در صورتی که روسیه از «ارزش های مورد قبول آمریکا و عرف بین المللی» منحرف شود، در برابر این کشور بایستد. اتحادیه اروپا و آمریکا در پی مداخله روسیه در اوکراین تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کردند.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه را مورد ستایش قرار داده بود.

پیش تر لیناس لینکویسیوس، وزیر خارجه لیتوانی هشدار داد که احتمال دارد پوتین تا زمان انتقال قدرت در آمریکا، به اقداماتی برای «آزمودن» واکنش متحدان ناتو دست بزند.
وزیر خارجه لیتوانی افزود این خطر وجود دارد که پوتین فاصله بین زمان حال تا آغاز به کار دونالد ترامپ در ماه ژانویه را فرصتی برای آزمودن آمادگی نظامی و تصمیمات دیپلماتیک متحدان غربی بداند.
لینکویسیوس در این گفتگو نسبت به اوضاع بالتیک و همچنین حلب به شدت ابراز نگرانی کرد.
او در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: «بیم آن می‌رود که آمریکا تمایل داشته باشد تا روسیه را شریکی بالقوه بداند و به تبادل دیدگاه با کشورهای اروپای شرقی رغبتی نشان ندهد».

 

پربیننده ترین خبرها